tisdag 30 maj 2017

This is 37

I dag fyllde jag år och blev firad så fint. Jag gick som vanligt, på lämna-dagar, upp först av alla och hörde hur Nils grejade med grejs när jag stod och sminkade mig efter duschen. Vi möttes i hallen uppe och han bad mig lägga mig en stund, så att barnen fick sjunga. Nu vill ett av våra barn aldrig göra något som man ber honom om och det andra går inte att lura. Så Ben bevakade på avstånd och jag fick förklara för Bo att jag hade blött hår och var påklädd eftersom jag gått upp tidigt och gjort mig i ordning och sedan lagt mig att vila och råkat somna. Hon gick på det. Tror jag.

Hur som helst fin morgonstund! Med fina presenter. Bland annat nya skor.

Och en bok jag verkligen ville ha. Hade på känn att jag skulle få denna, för Bo frågade mig tre-fyra gånger senaste veckan "vad heter den där boken som du önskade dig, mamma".

Bo gjorde också en bok till mig.

Och berättade att jag är bäst, liksom.

Sedan jobbade jag med Kajsa, som vanligt, och hon hade köpt världens finaste blomspruta till mig. Och frukostfika jag gillar, dvs croissanter.

Så bra dag. Nu är jag inne på det 38:e (tack Calle som förklarade) året. Om det följer utvecklingskurvan det senaste så blir det overkligt mycket bättre än jag kunde ana när jag gissade mitt liv på högstadiet.

6 kommentarer:

Christel sa...

Grattis på födelsedagen!

viktoria Karlsson sa...

Grattis!

Knut och kofta sa...

Grattis som tusan!

Colombialiv sa...

Men hipp hipp hurra och grattis!

SARA sa...

Grattis på födelsedagen!!

Tove sa...

Gött och grattis! Assnygga skor och sjukt fin bok Bo gjort till dig! :)