söndag 19 februari 2017

Dålig status

Usch, jag mår inget bra. Hade min första panikångestattack på hemskt länge för ett par timmar sedan. Crescendot på en veckas cocktail av jobbstress, ekonomistress, PMS och en kort sejour i Värmland hos mina föräldrar vilket alltid river upp mycket feelings. Måste sluta åka dit och tvinga ner dem till Göteborg i stället.  

Pausar lite med februarifotona tills vidare. Måste ta mig igenom något jävla skit nu verkar det som. 

19 kommentarer:

  1. Åh. Kämpa på, jag hoppas det vänder snabbt. Och pms som extra krydda, livet ibland alltså.

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt. Förhoppningsvis vänder det snabbt igen.

    SvaraRadera
  3. Usch vilket skit! Lider med dig. Försöker just nu också kämpa mig igenom en väldigt jobbig period. Känner hur det hela tiden moler och sjuder av olust i mig. Hoppas att du hittar ur det jättesnart!

    SvaraRadera
  4. Hoppas det känns bättre snart!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Men å, älskade kompis, hoppas att det vänder snart.

    SvaraRadera
  6. Låt mig ge tips på en mindfulnessövning mitt i det jobbiga.
    Den heter 3-3-3 och ska hjälpa vid bland annat stressiga situationer och när typ allt känns omöjligt. Jag själv borde göra den mer men du vet, det är lättare att vara klok mot andra osv.

    Hur som helst, se nedan. Detta gör du i tystnad. Du behöver alltså inte prata högt utan istället inom dig. Se dig om kring och beskriv 3 saker du ser. Tex "jag ser en blå buss". Gå vidare till att blunda och beskriv 3 saker du hör. Tex "jag hör en bil som tutar". Till sist ska du känna av kroppen och hur det är inom eller på dig. Tex "jag känner att det kliar på handen" eller "jag känner en oro i bröstet".
    När du gjort första omgången med 3 saker av varje går du till att ta 2 av varje för att till sist endast beskriva en sak du ser, hör och känner.

    Tre saker du ser
    Tre saker du hör
    Tre saker du känner

    Två saker du ser
    Två saker du hör
    Två saker du känner

    En sak du ser
    En sak du hör
    En sak du känner

    Lycka till!
    Jag tänker på dig.

    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Jag har inga tips eller bra ord, bara att jag tänker på dig och hoppas att ljuset kommer snart. Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  9. Sköt om dig, bränn inte ut dig.

    SvaraRadera
  10. Tänker på dig och hoppas att du har möjlighet att ta det lugnt och sköta om dig. Kram!

    SvaraRadera
  11. Hej. Jag saknar dig. <3

    Hoppas att livet är snällt mot dig.

    SvaraRadera
  12. Stora famnen från östkusten! Hoppas det lättar. Helst redan har lättat.

    Det kanske känns jobbigt att tänka på just nu men: det kommer inte alltid vara så här.

    Mvh en som såg utförsäkring, Samhall och Malmskillnadsgatan som fullt möjliga, om än ej önskvärda, framtidsscenarion i höstas men nu faktiskt känner att jag kanske kommer tillbaka igen.

    SvaraRadera
  13. Du fattas mig, stort tomrum utan dig ❤️

    SvaraRadera