onsdag 7 december 2016

Reklam

Nu när jag inte jobbar på kontor längre rör jag mig oftast mellan hemmet -> Majorna (där Kajsa bor) -> förskolan -> hemmet, utan att någonsin passera området kring Kungsportsplatsen där jag tidigare tillbringade varje vardag. Men så någon gång åker jag in och då slås jag av hur lite budskap som drabbar mig nu för tiden. Förutom reklamen i Bonde söker fru och Bachelor på TV4 Play konfronteras jag aldrig av "kom och köp". Jag tänker att det är tur, eftersom jag inte längre har pengar att köpa köpgrejerna för, men det blir också tydligt hur mycket jag påverkas av bilderna nu när jag varit på withdrawal ett tag.

De här sticker ut hos mig just nu:

Michael Kors kämpar på med sina spiror. Det är fascinerande hur smalt det kan bli, ibland. Får knäckta ben-rys av dem.

Här undrar jag om Arkaden jobbar med någon slags omvänd psykologi. "Vill du känna dig ledsen och hungrig? E du inge happy?"


Obs: reagerar alltså på Arkadens val av framställande med det speciella uttrycket och sminkningen i kontrast till budskapet. 

2 kommentarer:

  1. OJ. Countouring Extra Allt. Nej, det är som jag brukar säga - Ingen är snygg frusen eller hungrig. Faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var det där med att sminka fram en total hålögd insjunkenhet. Jag ställer mig skeptisk.

    SvaraRadera