lördag 8 oktober 2016

Så mycket bättre

I dag var dagen jag insåg att mina mjukisbyxor gick att dra upp och ha som ETT HELT PLAGG. Sådan go stund.

Dessutom rann mensen till ordentligt och plötsligt är livet lättare. Visst, den ekonomiska ångesten är reell och helt rimlig att ha för ögonen. Jag har gått från att få ut runt 27 efter skatt till cirka 7 och det kommer inte att funka så länge till om vi vill ha kvar vår bostad. Men nu, med mens och mysigare byxa, känns det mycket mer som att det ooordnar sig jämfört med för två dagar sedan, pre byx-upptäckt och med PMS.

Vi har faktiskt massa potentiella storkunder på gång, jag och Kajsa. Och jag tror verkligen på det vi gör. Mycket mer än jag trott på något annat jag jobbat med. Kejsaren har inga kläder och jag har hittat en byxa som går att dra upp över tuttarna. Hurra!

Förtydligande: Byxan är gammal, men upptäckten är ny. Det är inte som att jag köper nya plagg nu, herregud. Förutom funktionsplagg till barnen, men då kan man använda coop-poängen och gå på Polarns, mjaharå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar