söndag 20 december 2015

Well, the weather outside is weather

I dag har vi fixat julen.

Det är konstigt med traditioner, för det är ju normernas högborg. Under julen gör man som man alltid gjort och som alla andra gör och det borde ju jag hata, för ni vet väl hur jag är, host. Men jag älskar julen. Jag ÄLSKAR den. Speciellt när vi som i år ska ha jul hos oss. Jag blir helt uppeldad och jag vet inte om det är att fibrerna i mig vill bevisa för mina och Nils föräldrar att vi KAN och VET hur man gör när man är vuxen eller om jag bara tycker att det är mysigt med alla ljus och dofter, men jag älskar den. Helt enkelt.

I alla fall. Vi köpte gran.

Och klädde den. Med stjärna i toppen.

Och så klädde vi ut oss i jättevarma julklänningar i plysch.

Bakade lussekatter. Tips: russin suger åt sig massa vätska och torkar ut bullarna, så ta något annat som pynt. Till exempel non stops.

Och så juldekorerade vi vårt hem som in i helvete. Här är till exempel en julparad i en bokhylla.

Blomma till jul, gulliga hyacinter, blomma! Ni luktar ju så gott.


Nu ska jag bocka av saker på jullistan i min och Nils gemensamma Google drive-lista. Vi har knytis och mamma och pappa respektive Nils familj fixar det mesta av maten, men ganska mycket är det på listan ändå. Och så ska jag kolla julkalendern, för den missade jag i morse. Älskar årets julkalender, men tänker mycket på Martina Haag.

4 kommentarer:

  1. Tänker exakt samma om julkalendern. F ö. Är mina bästa tips att inte Smälta smöret och att blötlägga russinen så blir katterna saftiga. F ö 2 mkt avis på er som får fira jul hemma. Våra familjer mer eller mindre fnyser när vi föreslår att vi skulle kunna vara hos oss. Liksom helt otänkbart för dem att förflytta sig. Blir matt. Men får också lätt ångest av att då själv ändå stanna hemma av princip när våra barn längtar efter släkten och vill träffa dem.

    SvaraRadera
  2. Men vad fint och mysigt ni har gjort det! Väldigt varmt och trivsamt :)

    Ett tips är att annars blötlägga russinen innan bakning så de sugen vätska åt sig!

    /Aila

    SvaraRadera
  3. Har du läst hennes senaste bok eller tänker du på henne ändå?

    SvaraRadera
  4. Hade ingen aning om russinen! Tack för tips!

    SvaraRadera