onsdag 12 augusti 2015

Blue nun, förlora oskulden, Kathleen Hanna, stearin i flaska som inredningsdetalj, killing me softly

Er respons på förra inlägget gör mig så himla glad och pirrig. Tack som fan. Skrev det i affekt och kom på saker-som-gör-mig arg hela tiden under skrivandet, så när jag la mig i går undrade jag lite om min rant ens skulle gå att läsa. Igen, tack.

Nu till något helt annat. På lördag ska jag på 90-talsfest och mina kläder ser ut så här.

Detaljbild: skor. Prisa gudarna och Way out west för att Beyond retro har världens bästa och billigaste outlet i Arkaden den här veckan. Ändå ganska mycket nitti över dessa klackar, väl?

Kanske lägger jag till en hatt, kanske knyter jag skjortan i midjan, men på det stora hela blir detta min outfit.

Men hår och smink … vad göra? Jag tänker grunge. Men det vore också kul att köra brun läppenna och eyelinerögonbryn. Eller vita nivealäppar och för mycket bronzepuder.

Vad tycker ni? Bästa nittiotals-looken? Finns ju så mycket att välja på.

 

4 kommentarer:

Linn sa...

Jag tycker helt klart att Drew Barrymore-looken är den som känns mest rätt i tiden till din outfit.

hemvändaren sa...

Så jävla cool! Ska bli så kul att se allas outfits. Jag köpte en brun läppenna igår, idag ska jag leta pynt till håret. Nu sitter jag i soffan och gör ett 90-talsquiz!

Anonym sa...

Åh 90-talet, då man var tonåring, lyssnade på grunge (Pearl Jam, Soundgarden, Alice in Chains) gick på gymnasiet, var förälskad i Jared Leto aka Jordan Catalano och var obekymrad! Det var tider det ;)

Jag skulle köra grunge stil a là Angela Chase i "Mitt så kallade liv"

/Aila

Maria sa...

Linn - jag tror att det blir så. Eller en kombination av Drew och Courtney.

Petra - jag hittade ingen brun, men väl en mörklila/burgundy läppenna. Testade i går och alltså hjälp vad en såg ut.

Aila - åh, det är den bästa looken. Har lite fel kläder för den, men absolut. Bästa.