torsdag 23 juli 2015

Jag kommer jag kommer jag kommer, du håll ut

En väldigt rolig sak är att Ben har blivit supergosig. Han klättrar upp på mig och Nils och grisar ner sig, vill sitta i våra knän och pussas och trycker hela sin lilla tjocka kropp mot oss. Det är så MYSIGT. Jag suger ut varenda stund till max, eftersom jag veta att det är förgängligt. Bo har nästan aldrig ro för en kram och vi är supernoga med "my body, my choice", så det blir inte mycket mys där. He, vi har varit så noga med det där med "nej betyder nej" att hon ibland använder det när vi vill att hon ska äta grönsaker också. Jaja. 

Hur som. En annan rolig sak är att Bo blivit tokig i musik. Hon vill lyssna jämt och sjunger med. På sitt vis. Hennes favoritlåtar hittills har varit "Happy birthday" med Cloud control och "Moving on" med James. Kan särskilt rekommendera James-videon. Den är väldigt fin. 

Senaste tiden har hon börjat fråga mycket kring vad låtarna handlar om. "Vad handlar den här om, mamma? Vad betyder det?" osv. Så jag har börjat spela svenska låtar för henne, så att hon kan hänga med. 

Hon älskar verkligen "Hädanefter" och "Jag kommer" med Veronica Maggio (låter så kul när hon skriksjunger "jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag är nästan där, jag tror jag är kär"). Hon tycker också mycket om "Sommarnatt" med Little Jinder. 

Jag vill spela fler låtar för henne, med och av svenska kvinnor som sjunger på svenska. Nils spelar mest manliga artister, så jag vill jämna ut. 

Har ni några tips? Bossa gillar hits. 

10 kommentarer:

Lisa sa...

Här lyssnar vi (förutom på Veronica) mycket på Säkert (såklart!) och Linnéa Henriksson.

Johanna sa...

Vår fyraåring ä l s k a r "Jag kommer" fast nu när hon börjat sjunga lite mer än bara refräng har jag i smyg bytt från remixen där Kakan är med trots att jag gillar den bäst egentligen. I övrigt uppskattas också Icona Pop ...om en får smyga in ett tips på engelska också.

Maria sa...

Jamen SÄKERT! Så klart. Tack!

Johanna - jag gillar också RNB-baken mest. Ska köra den för Bo i morgon.

Anonym sa...

Veronica Maggio, Laleh, Oh Laura, Little Marbles... ;)

Jenny sa...

Kommer bara på två låtar. Tityo - drottningen är tillbaka och Cleo (mfl) - gå på salong. Sen har du ju massor av svenska kvinnliga rappare/hip hopartister också. Imana, tex.

Den där om Jenny sa...

Jävla telefon Silvana IMAM menar jag. Linda Pira, osv.

Maddis sa...

Låt henne få lyssna på Lilla Lovis vettja, hon är min favvo! Felicia har kallat henne tjejen som sjunger äckliga saker.

Maria sa...

Ja, Laleh och Tityo!

Maddis - hehe, det vore kul.

tova sa...

Tycker Bröderna Lindgren är fantastiska för både barn och vuxna. Har enhel del låtar för tex Brita Persson, Hajen och Nina Ramsby mfl sjunger. Underbara texter, som i alla fall mina barn relaterar mycket till!

Anonym sa...

Ahmen hallå, Alina Devecerski med "Du måste flytta på dig!" Vilken unge kan stå still och lyssna på den?