söndag 17 maj 2015

Business in the front, party in the back

Desto längre helg, desto kraftigare söndagsångest. Det är sedan gammalt.

I dag har jag försökt stävja ångesten på de sätt jag har bäst success-rate på.

Jag har sprungit för första gången på en månad eller så. Fy fan så tungt det var.

Och så har jag fått saker i jord. Sockerärter i ena, morötter i andra. Herregud vad mycket jord det går åt till en dubbelpallkrage. Trodde att jag kunde göra minst en till, men jordbeståndet sa nej. Jobbig sak med att inte ha bil: inhandling av flera hundra liter jord är nästan omöjligt att göra med cykel.

Av dessa beprövade knep funkade planteringen bäst i dag. Men jag har fortfarande ångest. Trots att jag även testade att klippa hår. Att förändra utseendet brukar göra ångesten mindre och i dag kom mitt arma lillebarn i vägen:

Vet inte om det är mest redneck eller hipster, men han verkar inte bry sig alls, som tur är.

Nu sover barnen och jag och Nils borde väl vårda vår relation. Men jag vill bara ligga ner och äta ostskruvar och kolla Greys Anatomy. Relationsvård må vara viktigt, men jag ooorkar inte.

4 kommentarer:

  1. Sjüüükt snygg friss på Benetton!

    SvaraRadera
  2. Ingen självvård (självvård = äta ostskruvar, kolla Grey's), ingen relationsvård. Säger ju sig självt. Man måste börja i rätt ände!

    SvaraRadera
  3. Johan - han är så himla gullig nu.

    Christel - jamen precis!

    SvaraRadera