söndag 5 april 2015

Hänt sedan sist

Jag har varit för upptagen med att välja vin och öl före internet varje dag sedan i onsdags, så här har det hänt lite för lite.

Förutom dekadenta aftnar har vi gjort följande:

Haft kusinträff hos oss. Här är Emma i färd med att vattna Bossas rabatt, medan Bossa och Emilie bär runt på ett bord. Ben, ja han ramlar som vanligt.

I går hyrde vi bil och åkte till Halmstad. Bil är bra. I bil sover Ben. Jag vill köpa en bil och bara köra runt, runt, runt.

I Halmstad gick vi påskpromenad ...

... och fick påskägg stora som sängar.

Det bästa var nog ändå pappa Nils gamla träskor. Gud vad rolig Ben såg ut när han knatade (ramlade) runt i de här. Han ville aldrig sluta.

Ben à propos möbelvård: "det är viktigt att regelbundet smörja in ytorna med Risifrutti".

I dag åkte vi hem igen. Vi maxade bilhyran genom att åka till Ikea. Jag ville köpa soffbordet (eller två av dem) som Sandra Beijer bloggat om, men de var så klart slut. Eftersom Sandra Beijer bloggat om dem. Men barnen fick leka samt äta bullar, så det var ju ingen helt onödig körning.

På väg ut ur Halmstad stannade vi till på Max. Nu måste jag smälta det faktum att bilden ovan den jag tog i dag togs för drygt två år sedan i samma lekrum på samma hamburgerrestaurang. Men under tiden som gått mellan bilderna har antalet barn i vår familj FÖRDUBBLATS. Tänk. 

Tror att jag ska ha chips och choklad när jag smälter detta. Och läsk. Inte öl och vin. Inget öl och vin på en stund nu va, sa min ångest.

3 kommentarer:

Eva sa...

Vi har två stycken Maria som ni kan få när vi har köpt nytt soffbord (men de är ju i Stockholm förstås...).

Maria sa...

Men vad snäll du är! Önskar att vi bodde närmare varandra. Alltså det önskar jag oavsett soffbord. Tänk vad roligt Bo/Olle, Märta/Ben skulle ha. Samt vi också säkert <3

Eva sa...

Ja oj så roligt det hade varit! Och gott med allt vinet vi skulle dricka :)