söndag 8 mars 2015

Dagen i bilder

Egentligen är det här en "gårdagen i bilder", men klockan blev mycket så nu blir det så här. 

Dagen började helt otroligt, med att Bubba väckte mig strax efter sju och jag kände mig utsövd. Jag la mig förnuftigtsamt halv elva i går och Ben sov så himla super, för att vara han, så jag är så jädra nöjd med mina  ungefär sju upphackade timmar. Jättenöjd! Så pass nöjd att vi åt pannkakor till frukost. (Obs, låt er ej luras av klockan, den var inte fem över kvart i nio när vi åt frukost, Bossa har ställt om den.)

Ben hatade dock pannkakorna, så han fick "allt möjligt annat" att äta.

Så här ser det ut när mamman prioriterat att få dricka kaffe och läsa DN i lugn och ro medan barnet fått gå loss på pannkakstillbehören. Som sylt. 

Efter frukost, tandborstning och klädbyte fick barnen varsin skärm så att jag kunde städa köket och toan på nedervåningen och alla golv. 

Sedan lekte vi på Bens rum. 

Kanske körde vi tåg på väggen för att pappan skulle vakna i rummet bredvid, kanske gjorde vi det bara för att det var kul. 

Pappan vaknade i alla fall. Och klockan elva var det lunch. Det är då de äter lunch på förskolan och vi försöker hålla samma tidsschema. 

Efter lunch nattade jag Ben och Nils och Bo försvann ut för att köpa lördagsgodis. Medan Ben sov hann jag hänga en tvätt, slänga in en ny, duscha och tvätta köksgolvet. Och jag hade tid över till att läsa DN! Härlig stund

Efter en dryg timmes sömn väckte jag Ben och så satte sig hela familjen Hellbjörn i en hyrbil. 

Vi åkte till Plantagen i Askim och handlade fröer med mera. Är mycket mer sugen på att odla i år än förra året. Tänker bara köra på säkra kort i år. Som bönor. 

I Askim fanns även ett lekhus, där man kunde studsa en stund. 

Samt klättra. 

Därefter gjorde vi det JÄTTETRÅKIGA (enligt barnen) att handla på stort köpcentrum.

Men barnen slutade vara kränkta när vi kom hem igen, för då var Katten och Joakim och hundarna hos oss. Här är Ceasar och ett märgben. 

Vi åt thaimat och eldade brasa och spelade kort och hade det fint. Bra dag, bra med helg. 


5 kommentarer:

  1. Mina odlingar senaste två åren har varit KATASTROFALA. Hade först inte tänkt odla något alls i år, men igår satt jag visst och klickade hem en massa fröer ändå. Så kan det gå.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder. Fin dag. Jag ~hjärta~ dig.

    SvaraRadera
  3. Man skulle kunna få för sig att ni har ett väldigt ojämlikt förhållande om man bara läser det här inlägget. Jag har inte läst den här bloggen så länge, så jag är lite osäker nu på hur det liggar till med den saken, så här på internationella kvinnodagen och allt!

    SvaraRadera
  4. Katta - i år är vårt år, det känner jag på mig.

    Katten - och jag dig, snäckan.

    Åsa - japp, det är ojämlikt. Jag hatar att det är så och jag hatar änu mer att jag inte kommer runt det. Som jag har funderat och ältat. Men vi kommer ingen vart. Det är så många lager av frustration och känslor inblandat i det här. Jag ska nog ägna ett blogginlägg åt de olika lagren.

    SvaraRadera
  5. Ja skriv mer om det! Det är intressant!

    SvaraRadera