tisdag 10 februari 2015

Får hitta kreativa lösningar kring mat och roligheter i mars och april, helt enkelt

Ja här händer ju inte så mycket förutom att jag i kväll äntligen får titta på mitt mest efterlängtade realityavsnitt någonsin (The Bachelor S19E06). Vi är ju sjuka hela tiden. Först Ben, sedan Bo, sedan Nils, sedan Ben igen. Just nu har Ben feber och hostar rekordmycket. Så mycket att han spyr och blir lila och får panik och gråter. Bo är hostig, men hennes femdagarsfeber verkar ha lagt sig.

Jag vabbade nästan hela förra veckan och Nils var sjuk förra och vabbar denna och jag undrar om vi kommer att make ends meet nästa månad. Förutom mindre inkomst på grund av ovanstående så har det visat sig att Nils är återbetalningsskyldig himla 20 000 till sitt förra (dvs mitt nuvarande) jobb pga "lön i förtid som inte tjänades in under föräldratjänstgöringen" eller liknande.

Jaja, det kommer väl att gå och jag ska inte ens raljera kring fattiga månader framöver, för vi har det ju fruktansvärt långt ifrån illa ställt. Hade bara varit skönt att äntligen kunna komma i-ekonomi-kapp efter de här åren hemma med barnen med tömt sparkonto och allt vad det innebär.

MEN nu hoppas jag mest bara att Ben är tillräckligt pigg för att gå till öron-näsa-hals i morgon. Fick ju grina för att få den här tiden för att kolla polyper och mandlar, så jag vill inte avboka.

Nu: Bachelor och en stor hög godis jag hittade som är okänt antal veckor gammalt.

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna inför imorgon! /Anna

    SvaraRadera
  2. Håller också tummarna inför imorgon!

    SvaraRadera
  3. 1) LYCKA TILL I MORGON!

    2) vem har godis hemma utan att det äts upp? Skärpning!

    SvaraRadera
  4. Tack alla!

    Mirijam - jag kommer in i pms-skov då jag köper så mycket att jag glömmer av det. True story.

    SvaraRadera