fredag 9 januari 2015

Minnesanteckning – Ben, ett förskolebarn

I dag har Ben gått två dagar på förskolan. Vilket styvt översatt är samma sak som två timmar. Det tas lite lugnt under inskolningen, ju.

Nils har varit med honom de här två första dagarna och jag har fått rapporter om att allt har gått bra. Han har fått en egen krok på samma hylla som Bossa och under samlingen i går gick han runt och nosade sig kring de andra barnen som en ivrig valp.

Förutom att han försvann in till sin systers avdelning vid ett tillfälle så verkar han vara nöjd med sin nya plats i livet. En av Bossas pedagoger bytte avdelning precis och är den som skolar in Ben. Det känns mycket bra, för han känner redan henne.

I dag fick Nils gå undan en sväng, till personalrummet, medan Ben målade med de andra barnen. Det blev så här fint.

Nästa vecka ska jag få vara med måndag till onsdag. Ser mycket fram emot detta.

Ser inte lika mycket fram emot nätterna från och med nu och till evigheten. I natt hade Nils sin värsta någonsin med Ben. Han var helt knäckt i morse (Nils alltså). Men vet ni? I dag efter jobbet ska vi hänga med Joakim och Cathrin och sedan ska Cathrin sova med Ben så att jag och Nils får sova en hel natt båda två, tillsammans (med Bossa). Med så fina vänner behöver man inget godis, eller hur är det man säger?

God helg!

5 kommentarer:

  1. Men vad fint!
    Ha en fin helg <3

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på er så himla mycket, vilka jävla KÄMPAR ni är. Ville bara säga det. Gud vad jag hoppas att det vänder snart.

    SvaraRadera
  3. Jag har ett barn som alltid sovit dåligt, allt som sker i hans liv visar sig på nätterna typ:( När han började förskolan strulade det på nätterna (mer än vanligt...) de första två veckorna, sen var vi tillbaka i vanliga (normaldåliga) rutiner igen. Hoppas verkligen det vänder för er snart!

    SvaraRadera