fredag 19 december 2014

Världens sämsta julkalender, lucka 19

Dagens sämsta är att jag inte vet hur jag ska orka julfesten i kväll eller ens jobbdagen som leder fram till festen, för jag sov tre upphackade timmar i natt. Och det var inte ens Bubbas fel. Han sov superbra och vaknade bara fyra-fem gånger. Okej, att han tydligen hade mycket att stå i och behövde gå upp redan 4:45 var väl inte superkul, men fram till dess sov han som sagt ovanligt fint.

Så om jag bara hade somnat när jag la mig, strax efter 22, så hade jag kunnat få nästan sju timmars sömn med endast några få uppvak.

Men nej, tydligen har jag blivit rädd för mitt barn. Eller i alla fall för att sova med det. För det enda jag kunde tänka var "snart vaknar han, snart vaknar han, snart vaknar han", alternativt "men gud, varför vaknar han inte, andas han verkligen, måste in och kolla" osv.

Blä, jag är sämst på att sova.

Dessutom är jag tydligen lunch-hungrig vid det späda klockslaget 9:10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar