söndag 30 november 2014

Helga

Efter två helger på raken utan barnen så var det "lite" skönt att ligga på golvet och låta sig överösas av kiddos hela veckoslutet långt. I lördags var vi till och med själva en hel del, syskonen Hellbjörn och jag, eftersom Nils körde en välförtjänt kompislördag med squash-fotboll-öl-shuffleboard, och då var vi till exempel ute och gungade. Första träningspasset på flera månader, för den här trötta morsan, att underhålla två barn på lekplats. 

Och så bakade vi pepparkakor. 

Vi körd med kristyr också.  Alltså. Det var så kladdigt. Nils hade fått panik om han hade varit med. Men Benetton var nöjd!

Resultat 1. 

Resultat 2.

I dag var jag och Bo själva på Lek och bus-landet. Eller ja, vi var absolut inte ensamma. Herregud vad fölk det var. Men vi var utan far och bror. Bara hon och jag. Det var länge sedan och det behövdes. 

Annat som hänt är att vi julpyntat. 

Älskar de här snögubbarna som lyser. Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag inrett med så mycket lysande djur. Inne, ute, överallt. (Jag vet att snögubbar inte är djur, men.)

Och nu på kvällen körde vi glögg och pepparkakemys i köket med Niotillfems julspellista. Det var en fin stund. 

Nu hoppas jag på två saker:

1. Att barnens hostande lägger av. De har börjat igen och det känns som en påse smuts, för de har ju redan hostat i så många veckor den här hösten :(

2. Att jag inte har ont i halsen i morgon. Just nu känns det som att jag svalt ett klot med smärta. 

Inga kommentarer: