tisdag 21 oktober 2014

Nyläst

Jag har läst boken Hey Princess. En serieroman av Mats "jag ska göra serier av hela mitt liv"Jonsson och som utspelar sig före det som händer i Mats Kamp. Alltså perioden efter gymnasiet men före  tillvaron med fasta punkter och barn.

Vad jag tyckte om boken, helt kort:

Jag tyckte mycket om den. Jag tycker mycket om den!

Även om referenserna till Stockholms hetaste 90-talsklubbar flyger mig lite över huvudet (hur mycket Popmorsa jag än läst), så känner jag igen mig i mycket av ångesten. Älskar när Mats Jonsson skildrar ångest.

Den träffade mig inte lika hårt som Mats Kamp, men den träffade gott nog.

Läs den här boken:

JA   NEJ   NJA

2 kommentarer:

Olga sa...

ÄLSKAR den här boken!!

Knut och kofta sa...

Fick den i en överraskande present av en blyg kursare någon gång på 00-talets första hälft. Älskade den!