måndag 29 september 2014

1 460 dagar med Bo Hellbjörn

I dag känner jag mig som en superperson. Först jobbade jag (as per usual), sedan kämpade jag mig hem på fullsatt spårvagn med dockvagn (se bild) i famnen och gömde den i garaget (Bossa ska få den i födelsedagspresent i morgon när hon fyller fyra) och sedan direkt vidare till föräldramöte på förskolan där jag tog på mig att vara protokollförare (så klart). Nu är jag hemma, har lagt lillebror och ska sätta igång med morgondagens kalasmat. Kommer väl att laga grejer till midnatt. Ska också slå in resten av paketen. Hon får ett armbandsur, en ask med tuschpennor och den här dräkten:


Temat för lördagens kalas är nämligen ninja (Bossas önskemål) och då ska hon givetvis ha ninjakostym (i övrigt vet jag inte hur vi ska få till så mycket ninjatema, med tanke på att ninjor rent tekniskt är lönnmördare).

Förvirrande detta, kanske, men vi ska ha två kalas. För släkten i morgon (då bland andra min farfar och farmor kommer, så kul!) och för kompisar på lördag.

Tänk att hon är fyra i morgon, min lille maräng. Så stort. Nu kommer väl minnena att börja fastna snart för henne? Dags att skärpa till sig.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hahaha slutklämmen!

Sara sa...

Ninjor smyger tyst, gärna i mörker och så är de bra på att pricka saker. Ninjaträning kanske består i att smyga nära någon och ta en kaka från deras tallrik utan att de märker något? Eller att kasta bollar i hinkar?