tisdag 12 augusti 2014

Nyläst

Åh min gud, läser jag bara böcker som alla pratar om? Just i det här fallet är jag i alla fall oskyldig till strömföljande trendläsande, för jag fick boken av min kompis Ola och jag hade inte hört talas om den när jag började läsa den.

JALLEFALL så har jag läst Stoner av John Williams och det är en bok skriven av en man som dog innan boken hann bli stor. Under författarens levnadstid sålde boken faktiskt knappt alls och han dog som en helt vanlig okänd. Men sedan, när han varit död ett tag, blev boken uppskriven av någon kändis (pallar inte googla vem det var just nu) och så sålde den SKITMYCKET och nu är den kult.

Vad jag tycket om boken, helt kort:

Amen jag älskade den. Ja, jag har läst invändningarna om att det handlar om en man som det inte händer något speciellt med och så var det slut, men jag älskade den verkligen. Det där att komma från inget och bygga sig ... något. Är så svag för det.

Läs den här boken:

JA   NEJ   NJA 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar