söndag 24 augusti 2014

Jag hjärta bryllup

I går var jag och Nils lite extra noga med tvagning, smink, kläder, mustasch osv.

Vi skulle nämligen på bröllop för våra härliga kompisar Johanna och Eric. Och alltså ... vilket bröllop! Allt, allt, allt var så fint och bra. Bara en sådan sak som att de hade en stråkkvartett i kyrkan. Jag har bestämt mig för att jag älskar stråkar. Skulle vilja kunna hyra in en kvartett eller åtminstone en trio som kan spela hemma ibland, efter till exempel en jobbig dag på jobbet.

Annan bra sak: de gifte sig i Oscar Fredriks kyrka. Den ligger precis där vi bodde förut och jag har alltid velat gå in, men inte vågat. Så knäppt att jag utan att tveka kan kolla in insidan av kyrkor när jag är utomlands, men i Sverige känns det som att jag inte får. Men nu fick vi kika in och herregud vad fint det var.

Lyckliga paret. Dat dress alltså.

Efter vigseln gick vi ner till Masthuggstorget och hoppade på en abonnerad spårvagn. En sådan där gammal.

Det var väldigt mysigt och fint. Och kul att åka spårvagn som inte stannade på någon station. Som att man åkte med någon privatchaufför.

Festen var ute i Saltholmen, i varmbadhuset där. Och nu vill jag gifta mig igen (med Nils) för att kunna ha bröllopsfest där. Har inte sett en bättre festlokal samt festlokalsmiljö. Helt sjukt vackert allting och för de som kanske planerar bröllop så kan jag säga att de som har stället kan ordna all mat och den var sjukt god. Och så får man ta med egen alkohol och ha öppen bar om man vill.

Det absolut bästa med allting var talen. Ingen pratade i hundra år och alla tal var så sjukt känslosamma och/eller roliga. Massa gråt och finheter. En av marschalkerna var för blyg (tror jag) för att hålla tal, så han gjorde det här fantastiska i stället: lärde sig spela gitarr (på tre veckor) och sjöng en låt för paret. En jätterolig där han bland annat hade en hälsning på engelska i en av verserna så att festens två australiensare skulle få känna sig delaktiga. Och några av Erics kompisar hade lyckats skaka fram en personlig videohälsning från Erics absolut största idol Håkan Loob. Tårtan var också väldigt bra: massa muffins i olika våningar och så en tårta på toppen.

Fasen vad fint det är att vara i "gå på bröllop"-åldern. Det är så himla roligt.

1 kommentar:

  1. Ni är så fina! ♡
    Vilket lyxigt bröllop och vackert brudpar, som en saga alltihopa.

    SvaraRadera