torsdag 1 maj 2014

Dessutom har jag varit på Ikea och köpt tyg och redan innan jag sytt det som ska sys känner jag hur bra det kommer att bli

Nej nu, hörrni. Häromdagen lyckades jag (efter att jag och svärmor som är jurist samt Nils som är lika normalbegåvade som the rest of us misslyckats) tyda Skatteverkets sätt att prata till mig och få in den där himla deklarationen med "du som sålt din bostadsrätt"-blanketten. Och i kväll lyckades jag (jaja, lille har vaknat tre gånger sedan jag la honom, men jag väljer att vara positiv) lägga båda barnen ensam, då Nils är ute och ölar med kompisar i ett försök att få lite egen helgkänsla innan min Berlinresa förstör alla sådana chanser för honom.

Jag vet inte vad som väger tyngst: deklarationen eller läggningen av barnen. Baserat på senaste veckornas knaskaos vid läggningen av Ben tror jag ändå mest på barngrejen.

Hur som helst. Känslan nu kan bäst beskrivas med denna gif:

3 kommentarer:

  1. High five X2! Och har det för jävla grymt i Berlin nu!

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag fixade också den dära jädra K6-blanketten, men jag var nära till lipen trots sex års universitetsstudier i språk och samhällsvetenskap. Ha det bäst i Berlin! Vill gärna ha dina tips sedan, i juli drar jag och mannen med kompisar....

    SvaraRadera