lördag 10 maj 2014

Dagen i bilder

Mina föräldrar är här på besök och i dag skulle vi åka till Liseberg. Men eftersom materialsporten att_ta_sig_ut_med_barn visade sig från sin bryskaste sida i dag blev vi supersena, så vi struntade i det och gick till Kyrkbytorget i stället. Och lika bra var väl det, för det var Barnens dag där. Så karuseller gick vi ej bet på.

Dessutom fanns där något som Liseberg saknar: hästar! Första gången för Bossa. Så mallig. 

Vi fikade också och Ben fick smaka på mormors daimstrut. Stor succé.

På väg hem smet vi in på Bossas nya förskola och kollade in uteplatsen. Har jag sagt att vi fått förskoleplats, förresten? Bossa börjar på Förskolan Eketrägatan 13A i augusti. Hon är sjukt peppad. 

Den har så fin gård, förskolan. 

När vi kom hem hade pappa Nils skruvat ihop ett bord som mormor och morfar hade med sig. Bossa blev helt tossig och ordande tekalas för alla djuren och dinosaurerna.  

Meanwhile passade morfar Ben, lite på avstånd.  

Sedan smet jag iväg och köpte en vagn jag hittade på Blocket. En Brio Spin. Tanken är att vi ska sälja av alla andra vagnar och ha den här till Ben och köpa en dubbelcykelvagn som vi kan ha till båda. Bossa bestämde dock att den nya vagnen skulle bli DOCKVAGN, så vi får väl se. 

Sedan hade vi grillfest ...

... och då fick Ben gnaga på en majskolv. Det var gott och fint och nu sover Ben (för mormor är en wizard som lyckas lägga den lilla skrikfisen utan att få bryt) och Bo nattas av Morfar och jag och Nils ska göra oss vackra och gå ut och dricka öl någonstans. Fin dag!

2 kommentarer:

  1. Ja! Cykelvagn FTW! Stora här var 3 år när Lilla kom, så vi hade aldrig ens någon dubbelvagn, cykelvagnen har funkat superbra alla de gånger vi behövde ha vagn till två. Satsa på en ordentlig med schyssta säten så kommer de kunna sitta i den länge! Vi har en Croozer (som jag Blocketfyndade ny) som är suverän!

    SvaraRadera
  2. Vilken toppendag! Älskade tepartyt.

    SvaraRadera