lördag 15 februari 2014

En hustomte i källaren, det blir bra

Åh, jag skrattade mig svettig precis när Nils berättade om hans och Bossas besök på badhuset i dag. Hon är ju ganska verbal och kontaktsökande och som barn är mest, antar jag, vad gäller "saying what I'm seeing"-grejen, så det var visst många "TITTA PAPPA, EN NAKENFIS!" och "TITTA, HAN ÄR BRUN OCH JAG ÄR VIT!" och "NU ÄR JAG OCKSÅ NAKENFIS".

Medan de var och badade dammsög jag i källaren, städade badrummet där nere och inredde en hörna till Nils bror som ska bo hos oss fram till sommaren pga praktik i Göteborg. Det var svårt att få det mysigt. Ser mest ut som en fängelsecell. Men det är åtminstone varmt och rent och luften är bra. Efter att vi installerat en avfuktare har jag knappt sett en enda spindel. Hoppas att han kommer att trivas.

För övrigt är den här delen av huset den enda delen som kommer att få smaka på renovering det närmaste. Vi tänker lägga golv och fixa väggarna och ställa in bäddsoffa osv så att det blir en gästrum på riktigt. Någon som har några tips till renoveringsrookies?

1 kommentar:

Jenny sa...

Youtube! Kör själva, kör på och youtuba/googla.