fredag 11 oktober 2013

Mer än halva mig

Å ena sidan sitter jag ensam på ett tåg mot Göteborg för att betala för huset och få nycklarna och sedan flytta, vilket är en av de bästa grejerna jag vet. Älskar verkligen att flytta.

Å andra sidan har jag lämnat de här knaspottorna hos mormor och morfar i Värmland och jag kan inte komma över att det känns för tidigt att lämna bort Ben över natten. Två nätter. Han är ju inte ens fem månader än.

Jag vet att mina föräldrar kommer att fixa detta galant och jag vet att de klarar nätterna hur jobbiga de än blir. Men ... tänk om han kommer att sakna mig och/eller Nils? Och så är vi inte där.

Skönt att han har syrran då, i alla fall.

7 kommentarer:

Jenny sa...

De är fantastiskt fina de där två.

Du kanske kan tänka att du inte håller honom borta från dig och din man utan istället ger honom umgänge med dina föräldrar? Bland det finaste man kan ge sina barn ju.

Anna sa...

Fint förslag av Jenny! Och vilken fantastisk bild. Så gölliga!

Alex sa...

Gud vad fina de där två är!

Förstår att det känns jobbigt, hoppas att det inte äter dig för mycket. Men han har syrran, två personer till som kommer bära och vyssja och pussa. Ibland måste man.

Josefine sa...

Fattar precis känslan. När Tintin var ungefär 8 månader var vi borta i fyra nätter. Samvetskvalen då var våldsamma emellanåt. Men allt gick jättebra för samtliga inblandade. Tror också på Jennys tanke!

Johanna sa...

Åh förstår att det känns jättejobbigt. Men det kommer att gå jättefort och snart är ni tillsammans igen och allting är precis som om ni aldrig varit åtskilda. Kram kusse

Olga sa...

Det är värst för mamman tror jag. Ring och kolla. <3

Maria sa...

Tack alla, hörrni.

Det gick så himla bra att ha dem borta över en helg jag känner mig inspirerad att göra det snart igen.