söndag 6 oktober 2013

Men gud

Någon som tittar/tittade på partiledardebatten i kväll?

Hörde jag fel när jag hörde att Jan Björklund sa att jobbskatteavdraget mest kommer att gynna kvinnor, eftersom kvinnor som erbjuds chefsjobb i dag tackar nej då den extra inkomsten bara äts upp av skatt?

Eller ... sa han så och är det DÄRFÖR det jämförelsevis är så få kvinnliga chefer i Sverige i dag?

Vi tycker helt enkelt inte att det är värt att bli chefer på grund av att det inte blir så stort lönepåslag på grund av avsaknad av ett femte jobbskatteavdrag?

AHA DÅ FATTAR JAG.

4 kommentarer:

Olga sa...

Asså jag såg inte men är i chock nu. Måste kolla.

Anonym sa...

Reagerade som du på det...! Han har löst frågan om få kvinnliga chefer: vi förlorar för mycket pengar på att bli det.
Hmpf, skulle vilja se siffror på antal sökande/avdelningschefstjänst.

/Majsan

emster sa...

ja det är klart att det är anledningen. det är väl det enda kvinnor gör idag, sitter hemma och väntar på ett femte jobbskatteavdrag?

Johanna sa...

Ja, jag har sagt det på jobbet: Tar ICKE chefens jobb förens det femte jobbskatteavdraget ligger i min famn.