lördag 26 oktober 2013

"Jamen skaffa inte barn om du bara ska klaga."

Skjut mig. Klockan närmar sig fem och jag har redan varit uppe i snart två timmar. Bubba vill verkligen inte sova. Och snart är klockan sju och då vaknar Bossa. Och eftersom det är min natt så är det min morgon och förresten gick Nils och la sig efter tre, så jag kan inte riktigt räkna med något stöd därifrån förrän sena förmiddagen. Vilket, OBS, är helt okej, för vi tar varannan natt och en måste få unna sig.

Jag ska till exempel unna mig i morgon kväll, för Liselott är här och hon och jag och Cathrin ska gå ut och dricka vin och öl och tramsa.

Har bara lite svårt att se hur det ska gå till just nu. Kan man gå till ett ställe där man får sova samtidigt?

Jag skulle behöva ett dygn för att vila mig i form för att orka hitta på något kvällstid. Och så ett dygn efteråt för att återställa mig.

Tomten? Någon?

Hallå?

2 kommentarer:

Ewonne Rudberg sa...

hahaha, spot on! Jag ska på bokklubb ikväll och känner lite samma. Ska bli skikul, men också: kan en sova samtidigt?

Olga sa...

Jävla barn.