söndag 22 september 2013

Hon kliver ut ur radioskuggan, in i bilden

Nämen tjena. Jag har inte kunnat blogga på ett tag på grund av ett inre kaos. Men det betyder ju inte att det inte hänt grejer. Häng med på en "hänt sedan sist", vetja!

Den här favoritpersonen har varit på all inclusive hos farföräldrarna i Halmstad sedan i torsdags. Hon kom hem igen nu i kväll.

Jag och Nils har i stället hängt mest med den här lilla människan. 

Han har i sin tur har fyllt på med massa nya skills. Slutat med spädbarnsinlägget i ErgoBabyn, börjat sova i spjälsängen samt ätit majs, potatis, palsternacka, päronmos och hela portioner med gröt. Och sitter superbra i bumbon! Med det lilla bordet blir det som att han har ett eget kontor. Fint. 

Jag har, i något slags försök till att förnya mig, beställt både klipp- och tandläkartid samt bytt ut mina gamla amningsbehåar mot nya och fina i rätt storlek. Och så har jag köpt flera nya strumpbyxor. Älskar nya strumpbyxor. Det känns så hoppfullt och löftesrikt. 

Har även fått hem väskan jag beställde från The Cambridge Satchel Company. 

Nils tyckte att det var "lite roligt" (tror att han menade töntigt) att jag gjorde en inskription, men jag tycker att det blev bra. 

Har också fått hem min första beställning från Stickygram. Ni vet, de där som fixar kylskåpsmagneter av ens Insta-bilder. Ska definitivt göra det igen. Bra julklapp till släkta om inte annat. 

What else? Jo, jag var på bokcirkelträff med mitt kvinnokollektiv från jobbet i fredags. Vi diskuterade Moa Martinssons "Kvinnor och äppelträd" och drack massa vin och, hör på den här då, åt PALT. Så festligt. 

Jag har också druckit öl och tjuvrökt med Cathrin ... 

... och sprungit som en tok. Ofta i min taxtröja.

Och så har jag mindfuckats av den här bilden som Ylva skickade till mig efter att hon gått igenom gamla album. Den föreställer mig på en strand på Bali. 25 år och med en surfbräda under armen. Jag mindfuckas av hur otroligt vältränad jag är på bilden. Jag minns nämligen precis vad jag tänkte när jag såg den första gången, kort efter att vi kommit hem från Bali. Jag tyckte att det var jobbigt att den fanns, för jag tyckte att jag såg för tjock ut. Så jävla sorgligt. För tjock för vaddå, liksom? Fan vad arg jag blir när jag tänker på all tid som lagts på att noja över kroppen. Helvete vad onödigt. 

7 kommentarer:

  1. Alltså, lillen på kontoret, jag dör!

    SvaraRadera
  2. Han ser så himla fin och viktig ut i sin lilla kontorsbumbo!

    Och jag blir också ledsen, för jag fick ett gäng kort från min pappa härom dagen från när jag var 17-22 typ, och det slår mig också då att de korten jag då tyckte var jobbiga idag ba, BAM! vilken jädra kropp. Som ditt kort, jädrigt fit, och så har vi varit (är kanske delvis fortfarande?) så indoktrinerade att vi tyckte vi var "för tjocka". Blö. Och heja oss!

    SvaraRadera
  3. Kylskåpsmagneterna!! Vilken grej! Ska också göra! Hur gör man! Vad kostar det? Berätta mer!

    SvaraRadera
  4. Emster - stickygram.com! 15 dollar för nio bilder. Just nu har de gratis frakt över hela världen. Bilderna blev riktigt fina.

    SvaraRadera
  5. Det där ja!
    Minns en bild från när jag är 7 (!!!) och jag ba "OJ VAD FET" när jag såg bilden första gången, så var det att huden åkte ut över byxkanten för att jag lutade mig framåt, men så har det fortsatt sedan dess. Och alltid ba: "Men halllå, jag var ju inte fet då, nu däremot ..." Repetera i evighet.

    SvaraRadera
  6. Olga - ju GUD ja, vad det där med "repetera i all evighet" känns igen.

    Ett tag, på högstadiet och halva gymnasiet, var jag så ätstörd att jag hade ett mantra som gick "bara jag inte väger över förtinie så är allt okej, bara jag inte väger över förtinie så är allt okej".

    Jag var lika lång då som nu, och jag kan säga att det där med 49 inte riktigt känns aktuellt längre. Däremot så har, trots att jag hatar det, det där med vissa vikter funnits med mig. Hatar det, hatar det, hatar det. Blä.

    SvaraRadera
  7. Jag har inte vägt mig sedan återbesöket hos barnmorskan när Ilon var två månader. Jag har ingen (fungerande) våg hemma och tänker nog inte skaffa heller.

    SvaraRadera