tisdag 10 september 2013

För alla väskor jag köper från Asos går bara sönder, sönder, sönder

Det är väl inget nytt att det blir svårare och svårare att hitta tillbaka till någon slags ursprungsform ju fler barn en föder fram. Väl? För mig är det så. Jag har fastnat lite i en viss form och på en viss vikt och jag skulle vilja komma loss. Orsak: jag vill känna mig lätt, mindre svullen samt komma i mina gamla kläder.

Eftersom det inte verkar räcka med ett par joggingrundor i veckan kombinerad med plankan och armhävningar varje dag (ehrm, eller varje som jag kommer ihåg att göra det) så har jag nu infört ett listigt belöningssystem (inspirerad av dig, Kakan!).

Mitt första delmål är att springa en halvmil under en halvtimme. "Det är inte speciellt snabbt" kanske de flesta tänker och nej, om man är en glad amatörjoggare så är det ingen jätteutmatning att komma under 6 minuter per kilometer. Det var ganska enkelt även för mig, för ett år sedan. Men nu bär jag på cirka ett dussin extrakilon (extra=jämfört med hur det var förr) och då är det inte lika lätt.

När jag klarar denna första utmaning så ska jag få unna mig något. Och detta något kommer att bli en sådan här batchel (satchel med "bag-flärp") från The Cambridge company. Fast jag ska ha en navy och inte svart, som på bilden. Och möjligtvis en lite mindre. Men visst är den fin?

Nu hittade jag en bild på en lite mindre i navy. Så här ungefär. 

5 kommentarer:

  1. Har en sån i gult som jag använt ca varje dag i kanske fem år. Älskaren!

    SvaraRadera
  2. Åh, gött att du är nöjd! Och fem år vittnar om god kvalle. Mina väskor brukar gå sönder efter fem veckor.

    SvaraRadera
  3. Har en sån svart ju från vegetarian shoes, i vegetariskt läder! Inga djur dör!

    SvaraRadera
  4. http://www.vegetarian-shoes.co.uk/satchels/10072_0c.html

    SvaraRadera
  5. Ah, för sent. Du är en mycket bättre animal lover än jag.

    SvaraRadera