onsdag 25 september 2013

"Bra". Så svarar man när någon frågar hur det är.

En konsekvens av att vara deprimerad, eller vad jag är, är visst att jag inte kan prata som folk med folk. Som i dag, när svärmor ringer och frågar hur jag mår och jag svarar att "Bossa blev jättearg på mig för att jag kokade för stora makaroner till lunch och sedan kastade hon en låda på mig, så det är väldigt jobbigt just nu" följt av något om att jag inte är skapt för att vara ensam med mina barn. Eller i går hos frisören, när jag tydligen måste gå in på alltings meningslöshet på frågan om hur läget är.

Jaja. Jag har i alla fall anmält mig till någon slags KBT-studie på nätet. Det är Stockholms universitet som ligger bakom. Den är på 12 veckor och det finns ingen placebo, det vill säga oavsett vad jag får för behandling så ska den kunna ge resultat. Och det är gratis. Hoppas bara att jag platsar. Tydligen får man inte träna för mycket för att få vara med. Jag springer ju en del nu. I dag till exempel. Fixade 5,12 per kilometer i en halvmil. Rekord. Tror att det var för att jag sprang med musik i lurarna i stället för podd. Det är rätt mäktigt att springa till rätt låtar, alltså.

Nu babblar jag. Jag skulle landa i något här, men ... har glömt.

6 kommentarer:

  1. Åh min kära lilla kusin, vad snabbt du springer! Hoppas att du får vara med på kursen och att det hjälper. Det ska ju finnas så mycket bra hjälp att få sägs det. Jag kommer ihåg Glenn. Ville också ha en.. Vart finns han nu tro? Kram o krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Du är så himla fantastisk, bra, stark, inspirerande och häftig. Hoppas du mår bättre snart ❤️

    SvaraRadera
  3. har du en länk till undersökningen?
    fö kan jag tipsa om att världens största båt kommer till gbg 1a oktober. var ombord idag och är helt såld. se den! :)

    SvaraRadera
  4. Du är ju så grym på alla sätt och vis! (Och nu är jag den ruttna, banala människan här men får man be om tips på springlåtar? Mina demoner håller sig mycket lättare stångna om jag springer och lyfter tungt, men småbarnsår har gjort något med min musik..eh..botanisering)

    SvaraRadera
  5. Johanna - vilken intressant inredningsdetalj det vore i dag, med Glennfiguren. Skulle vilja hitta den!

    Anonym - säg inte så snälla saker. Jag vet inte vart jag ska ta vägen.

    Zara - https://www.iterapi.se/sites/actua/

    Tack för tips om båten. Den vill jag kolla in.

    Olga - hoppas det!

    Alex - vad gullig du är. Hittills har jag bara sprungit till Brita Zacharis springlista, men jag ska göra en egen nu. Skickar upp den på bloggen när den är klar.

    SvaraRadera