fredag 27 september 2013

Bokmässan och vännen som gör mig bättre

Jag var på bokmässan med Jessica i dag. Hon är en före detta kollega turned friend som jag träffar alldeles för sällan. Och inte bara som i slentrianversionen av "för sällan", utan också i den egoistiska versionen jag mår så bra varje gång jag åker hem efter att ha träffat henne, hon kbt:ar ju skiten ur mig och det gör mig så gott, jag vill ha meeer.

Önskar att jag hade en direktlina till henne när det är som rövigast. Telefon? sa någon nu och javisst, jag skulle kunna ringa, men samtidigt hatar jag att det känns som att jag bara tar och tar i det här förhållandet. Och hon bara ger och ger. Jag sa det i dag också och hon håller givetvis inte med, men det känns så.

Det känns som att jag är så dränerande mot folk. Vänner, Nils, mamma osv. Som att folk måste tassa på tå runt mig och känner ett ansvar att bära mig ur dyn och att det ansvaret är tungt. Jobbigt tungt.

Men. Det kanske är bara i mitt huvud? Jag kanske är skadad för alltid av hur det blev med min före detta närmsta vän som tyckte att det var för jobbigt att ha att göra med mig när jag mådde dåligt för några år sedan? Tänker att det ska bli så med alla, att alla ska vilja göra slut med mig.

Men vad ömkligt det blev. Mest av allt är jag glad över att ha vänner som bär mig. Fantastiskt det ju.

Här är förresten dagens bokmässeskörd:


Prenumeration på nya mattidningen Hunger samt dendärbokendetpratassåmycket om från Filtermontern. 

Världskarta som är ett pussel.

Kokbok som förhoppningsvis kommer att förändra/förenkla mitt liv. 

Inga kommentarer: