måndag 19 augusti 2013

Varning för flera closeups på mitt fejs

Tack för alla gratulationer till husköpet! Så här ett par dagar efter kontraktskrivandet känns det nästan som att det inte hänt. Kanske måste cykla bort och titta lite på det, för säkerhets skull.

Här kommer en dagen i bilder!

I dag vaknade jag bredvid den här i vanlig ordning. 

Efter morgonflaska/morgonmys gick jag upp och åt frukost med Bo.

Sedan drog hela familjen till BVC för Bubbas första vaccinationssprutor. Bo åkte sparkcykel dit.

När vi kom tillbaka till lägenheten mötte vi mormor som tagit morgontåget från Värmland. Vi gick in till oss och gjorde pannkakor. 

Sedan gick mormor och Bo och köpte glass och frigjorde tid för en efterlängtad städning av vår lägenhet. 

Medan jag städade var Nils ute och sprang och sedan drog jag ut på en halvmilsrunda. Så här ser jag ut när jag gjort något jobbigt. Alltid röd, alltid rätt, eller vad säger du Ania?  

Annars tillbringade vi mest dagen så här: med att trösta Bubba som ej svarade på vaccin särskilt väl. Tur att mormor var på besök. 

Mormor tog till exempel med sig Bubset på promenad så att jag fick kvarta in en sväng. Att vila mitt på eftermiddagen är nog det bästa jag vet. Det är liksom ingen press på att somna, men väl en välkommen bonus om man råkar görat.  

Ja, och sedan lagade jag mat till hela gänget (i bild: en sofrito) och sedan nattade jag Bubba som var för arg för att äta kvällsflaska. Undrar hur det kommer att påverka sömnen? Det kan bli så att jag ej blir varse, för jag hoppas att mormor kan ställa upp på lite barnpassning här vad kvällen lider. Så att jag och Nils får gå ut och fira vårt husköp en sväng. Ska fråga henne när hon nattat färdigt Bo.

9 kommentarer:

Majken sa...

Vilken supermormor de har di små liven. Och vilken ursöt Bubba på första bilden!

Olga sa...

Haha BÄSTA ansiktsfärgen! Det ska synas att man har flåsat.

Maria sa...

Majken - hon är grym. Har tagit tjänstledigt i höst för att kunna vara mormor (och farmor) på heltid.

Olga - ärä inte rött, ärä inte värt.

Lisa sa...

Meh, bara två close ups på ditt fejs? Besvikelsen! Vänligen gör inlägget: "Bara närbilder på mitt fejs", kanske som en variant av "det här hände i dag, jag reagerade så här:".

Olga sa...

Kan du berätta mer om sofrito?

Josefine sa...

Stort grattis till huset! Satt faktiskt och skrev Stadshems hustext häromdagen och var lite nyfiken på vem som fick det till slut. Mycket fint hus.

Maria sa...

Lisa - haha, bra idé! Är nog dock lite för blyg för det.

Ania - det är som en bas som jag har i jättemycket mat: gul lök, schalottenlök, vitlök och stjälkselleri, långsamt mjuknat i olja och smör.

Josefine - men vad roligt! Gjorde du copyn till vårt hus?

Josefine sa...

Ja, minsann gjorde jag det! Vi satt till och med och kollade fotona innan den lades ut och funderade om det kunde vara något för oss. Vi verkar ha samma smak när det gäller hus också. Blev helt frälst när jag såg det där gula gavelhuset ni kollade på så vi åkte ut till Bräcke och Kyrkbyn och kollade området och plötsligt gick vi från "vi ska ha lägenhet i Majorna/Masthugget annars blir det inget" till "vi ska fan bo i hus på Hisingen nånstans". Så tack för att du länkade till det där huset den gången. Det har vidgat våra möjliga objekt nåt helt otroligt!

Maria sa...

Josefine - men vad roligt! Vi tänkte precis likadant: måste bo typ där vi bor nu eller ut mot Majorna till, för vi kan då rakt inte trivas någon annanstans. Men så började vi kika på Hisingen (eftersom hus kostar "lite" mindre där än i, säg, Kungsladugård) och så kom vi på att vi visst kan trivas och uj vilka fina hus det finns där sedan.

Nu måste jag börja läsa din blogg. Varför har jag missat den förut?