torsdag 1 augusti 2013

Senaste nytt

Vet inte varför jag bloggar så dåligt dessa dagar. Hoppas att det går över snart. Här kommer en serie bilder angående vad som hänt/händer:

Bossa kom hem i kväll! Har ingen bild på just själva hemkomsten, för jag har varit för upptagen med att krama henne osv, och nu nattas hon inne på sitt rum. Men så här såg hon ut i förrgår, när hon rensade kantareller i mina föräldrars kök. 

Jag har slutat amma! Vilket gör att jag kan ha mina gamla klänningar (de jag kommer i) utan att tänka på om de går att flasha brösten i eller ej. Som den här gamla trotjänaren som jag hade på mig i förrgår (f'låt för suddig bild).

Att jag inte ammar längre gör också Ben till en mättare och nöjdare bebis. Alla vinner! Utom BVC :/

Jag har köpt en jättefin regnjacka! Har varit på jakt efter en figursydd regnjacka sedan Niotillfem bloggade om en som hon köpte för ganska länge sedan. Nu finns den här fina i blått, grönt eller svart på Lindex för 399 spänn. 

På tal om väder (alltså regn) så har jag upptäckt vilket väder som är allra bäst för Bubberiet: molnigt utan regn. Då kan man nämligen fälla ner solskyddet/regnskyddet på vagnen och låta honom kika ut. Han tycker väldigt mycket om det. 

Det var väl ungefär allt som skett sedan sist. Men vet ni? I morgon händer detta episka: mormor (som kom ner med Bossa i kväll och stannar till på lördag) ska passa båda barnen i morgon kväll så att jag och Nils får gå ut och äta (och dricka öl) helt själva. Jag är så  s p r a l l i g över detta att hälften varit nog. 

4 kommentarer:

Karin sa...

Äh skit i Bvc!
Och gud vad härligt att gå ut själva! Gjorde det i Falun förra veckan och min mamma passade ungarna. Så himla lyxigt att hinna prata hela meningar utan att bli avbrutna hela tiden. Sen pratade vi nog en hel del om hur fina våra ungar är iofs :)

Olga sa...

Mycket snygg klänning!

hemvändaren sa...

You look stunning! Ha det så himla trevligt på daten.

Maria sa...

Karin - den här gången är jag bättre på att skita i BVC faktiskt. Den där skuldbeläggningen de kör med angående amning vs. ersättning kan de faktiskt dra åt helvete med.

Olga - tackar! Den är gammal som gatan. Har den på mig minst en gång i veckan.

Petra - tack! Det var verkligen supertrevligt. Två öl på Lagerhuset och en på Haket. Och massa prat som inte bara handlade om barn. Och några busiga cigg, hehe.