måndag 26 augusti 2013

Så mycket snickesnackesnack

Detta barn. En månad shy från tremånadersdagen och hon snackar som en hel björn. Det hon saknar i tålamod tar hon igen i ordförråd, om en kan säga så.

Hon är ganska rolig också, om jag får lov att vara sådan. Och det får jag ju. I dag har hon och jag (och lillebror) hängt ensamma i väntan på pappan som borde komma tillbaka från Halmstad när som helst. Nyss var vi på lekplatsen och då räknade hon in sig själv när hon skulle åka rutschkana med:

ETT, TVÅ, TRE ... BAAAAAAAAJS!

När vi gick in igen kollade vi posten och då låg det ett brev till henne i lådan. Det var ett sådant där bankbrev som berättade om ett nytt konto vi öppnat åt henne (tog oss bara tre år att orka ändra från vanligt sparande till ett speciellt barnkonto med bra ränta, jaja). Hon såg dock något helt annat och sprättade upp och hade högläsning för mig:

"Lyssna nu mamma! Här står det: grattis på födelsedagskalaset, Bossa. Här får du ett födelsedagskalasbrev. Åh, tack så mycket för mitt kalas, jag blir sååå lycklig!"

Och så hittade hon på en lång historia om allt som hennes kalas skulle innehålla enligt brevet (pirater, tårta med godis på osv).

Det här med barn, va. Det blir liksom bara roligare ju större de blir.

6 kommentarer:

hemvändarn sa...

Haha! En kalas lover alltså.

Fifi sa...

Hon är så skön Bossa! Kan vi inte ses snart?

Maria sa...

Petra - alltså hon har så höga förväntningar på sitt 3-årskalas. Känner hur dollarsarna rinner iväg...

Fifi - ja, det vill jag! Tänkte på det häromdagen, att det var onödigt länge sedan vi sågs.

Går Elly hela dagar på förskolan nu? Dvs: är det helghäng som gäller? Bo kommer att gå 9-14 måndag till onsdag från och med nästa vecka.

Fifi sa...

Elly slutar 15, förutom några enstaka dagar då hon kommer att sluta senare då jag går i skolan sent,

Maria sa...

Fifi - men då tycker jag att vi ses någon dag nästa vecka. Bo går 9-14 på föris mån-ons nästa vecka. Kanske tisdag vid 15-tiden?

Hmm, den här konversationen gör sig kanske bäst på våra telefoner.

Fifi sa...

Ja, perfekt! Vi säger tisdag efter 15, och så hörs vi om detaljerna på de där telefonerna!