måndag 5 augusti 2013

"Pickin' poo from a public pool" är ändå ett hyfsat bandnamn

Första semesterdagen firades in med tjocka pannkakor till frukost. 

Efter frullen gick Bo och Nils ut och lekte medan jag vaggade lillebror i babysittern, spelade dataspel och lyssnade på Värvet.  

Sedan kom familjehalvan in och byggde en dinosaurie av duplo ...

... och chillade i sängen med den minsta. 

För att Bo skulle få i sig någon mat i värmen lockade jag med KALASLUNCH. Det är helt vanlig lunch, fast serverad på många små tallrikar i stället för en stor samt i soffan, med Dora på tv. Alltid highly appreciated av snart-treåringen. 

Jag åt också lunch. Fast en kall och lätt variant. 

Eftermiddagen tillbringades hos tant Johanna i hennes och Erics fina lya i Nordostpassagen. Lille tog plats i soffan ... 

... och store fick toppenpresenter. Klänning med lejon på och en Svampbob. 

När vi sagt hej då till Johanna gick vi ut på innergården och plaskdammen där. Det var jätteroligt fram till dess att Bo började skrika att BAJSET KOMMER. Jag gick och kollade vad som stod på och jorå, det flöt omkring två-tre fina korvar. Det var bara Bo och en tjej till i vattnet just då och Bossa tog på sig skulden med ett "DET VAR JAG!" Så det var bara för mig att vada ut och plocka upp det. Kan inte riktigt få bort konsistensminnet från handen. (OBS: Bo har aldrig bajsat utanför blöjan eller pottan förut. Aldrig i badkaret eller ens någon incident nu när vi börjat med (nästan färdigställt) potträningen. Hade vi trott att det fanns risk för bajs i vattnet hade vi inte låtit henne bada naken.)

Vi gick hem kort efter incidenten. Plockade upp lite väsentligheter från English shop på vägen. 

Efter att ha tvättat bort alla fekalier gjorde jag middag. Här är en form fylld med blomkål, smör, parmesan, salt och peppar. Det blev gott. 

Sedan knorrade vi en stund. 

Jag och Nils turades om att bära den lille. När Nils bar fick jag klippa Bossas naglar i utbyte mot att hon fick lack på tånaglarna. 

Vi rundade av med Pettson-spelet på paddan innan vi la båda barnen före klockan åtta. Ja, Bo nattas ju alltid före åtta, men lilles kvällar har sett väldigt olika ut. Oftast somnar han för natten vid tiotiden. Men nu gav jag honom ersättning och nattade honom i bärselen medan NIls läste saga för Bo. La honom i vagnen i vårt sovrum, satte på en babymonitor och gick ut. Hur ska det gå? Om detta funkar betyder det att jag och Nils får tillbaka våra kvällar. Det är stort, det. Riktigt stort. Sitter som på nålar nu. Med ett glas vin. Häj!

Uppdatering, klockan 20:41 - det gick åt helvete. Ben vaknade och gallskrek och blev inte tyst av vare sig ny blöja, mer mjölk eller att sitta i ergobabyn (vilket alltid funkar annars). Han blev till slut tyst av att sitta i babysittern, så där får han förbli. Nils är ute och springer, så om Bo vaknar av skriken är jag fucked.

Uppdatering igen, klockan 22:38 - nu sover han. Tror jag. 

6 kommentarer:

  1. HAHAHAAA! Förlåt, jag förstår att det måste varit ganska hemskt med bajset, men hahhahahaha! "DET VAR JAG!" *jag dör*.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Fy haha. Det visade sig ju att sjukdomsutbrottet i Turkiet eller var det var, berodde på en unge som skitit i poolen. Hehe.

    SvaraRadera
  4. Alltså jag tänkte precis samma sak som Olga. Hehe.
    Samt att jag skrattade högt. Jag har plockat rätt mycket bajs här hemma så jag känner mig rätt härdad. Men att uppleva det för första gången, sådär offentligt bland folk, att du inte tvingade Nils att göra det så du slapp skammen.

    Plus: Hurra för kanadensisk lönnsirap. Det är det bästa jag vet. Jag har det till nästan allt. mvh tjock av en anledning

    SvaraRadera
  5. Lisa - ja, hon skäms inte för sig!

    Olga och Sandra - ånej, hade inte hört det där om Turkietkidsen!

    Så himla jobbig grej att hon sket i vattnet. Har verkligen inte varit i närheten att hon bajsat "fritt" förut. Hoppas att vårt snack efteråt gör att detta ej händer igen. Skammens rosor inför de andra föräldrarna var inte nådiga...

    SvaraRadera
  6. BAJSET KOMMER - det ska bli min nya varningssignal för....typ allt.

    SvaraRadera