tisdag 27 augusti 2013

Fashion and stengods for nothing

Förutom den praktiska Gula blend-badväskan jag visade i tidigare inlägg så köpte jag en del annat bra på loppisbärsärken i Gamleby i lördags:

En praktisk anka/olivgaffelhållare, till exempel. 

En mycket fin karott (?) som jag ska förvara olika slags lök i. 

Ett nattlinne. 

En såssnipa med lock. 

En lampa som jag ska spraymåla. Jajamen, jag har också köpt hem de där sprayfärgerna som alla pratar om. Hämtade ut dem i dag och är mycket peppad på att sätta igång. Nils är rädd att jag kommer att spraymåla citat: "allt".

En mycket liten ugnsfast form ...

... och en något större. 

En klänning. 

Och en Bowieskiva. 

Allt kostade 10-30 kronor utom klänningen och lampan, vilka gick på 60 spänn styck. Mmm, tillfredsställelsen i att fynda. Fin den. 

4 kommentarer:

Nina sa...

Vad är det för sprayfärger alla pratar om? Jag vill också måla!

Maria sa...

Montana gold! Jag beställde härifrån: http://www.highlights.nu/

Fick leverans på två dagar. Har nu testat att spreja en pall. Det hann bli lite mörkt ute (stod på balkongen), så jag vågar inte lova att det blev helt perfekt. Men det kändes bra! Får se i morgon hur det blev.

lisakristin sa...

Fina fynd! Jag gillar speciellt olivgaffelankan och nattlinnet.

Maria sa...

Lisakristin - visst är det en bra anka! Nils ba: "nej, den menar du väl inte allvar med?" medan jag ba: "HUR kan du inte se att den är FÖRTRÄFFLIG?".