onsdag 21 augusti 2013

En lista medan jag väntar på att veta säkert att barnen sover för natten

Vilket är ditt bästa sommarprat? Klara Zimmergrens från förra året (väl?) var sjukt bra. Anita Ekbergs är sjukt roligt.
Vilken är den bästa kombinationen av två saker du vet? Tv-serier och vin. Eller sov-varma barn och god morgon. 
Vad gjorde du för exakt fem månader sedan? Vaknade före väckarklockan, lämnade Bo på förskolan, jobbade och gick på Röhsska museet med mina kollegor, kom hem och möttes av Bo som skrek "MAMMA, MAMMA - DU HAR SÅ STOR MAGE", målade akrylfärg på duk med familjen, badade med Bossa, kollade på Bolibompa. (Tittade i bloggen och hade dokumenterat den här dagen rätt bra, därav detaljrikedomen.)
När var du avundsjuk på någon senast? För en halvtimme sedan, när jag såg en bild på Sandra Beijers Instagram där hon hade på sig en väldigt fin cheerleadingdräkt. 
Har du något onödigt du gör? Typ det mesta jag gör? Gud, måste hitta mer mening i mitt liv. Men okej, det mest onödiga är väl dataspelandet. 
Kan du visa en bild på något jättebra? 
Vad är det sämsta med denna vecka? Gissar att bilresan på sju timmar som vi ska genomföra med båda barnen på fredag kommer att gå till historien som en ... rätt jobbig grej. Men målet helgar medlet om en säger. Ska nämligen till Västervik för att träffa Liselott och kramas och kolla in hennes nya hus. Gud vad jag saknar henne.  
Vad ska du göra resterande dagar av denna vecka? I kväll: kolla Breaking bad (två avsnitt!) och äta ost. I morgon: packa ihop familjen och åka till Halmstad för att låna bil. På fredag: åka till Västervik. Helgen: vara i Västervik.
När hade du hjärtklappning senast? I dag pga ångest. 
Vad ska du göra i höst? Vara föräldraledig och flytta till hus. 
Har du några planer inför slutet av sommaren? Lever drömmen just nu med ledig make och lite roliga utflyktsplaner. I övrigt tänker jag försöka träna en del. Vill bli smidig igen någon himla gång. 
Vad är det konstigaste du gjort för kärlekens skull? Gud, jag var så himla dramatisk back in the day och gjorde väl en massa piniga emo-grejer för att jag trodde att jag höll på att dö över olika slags killar. I vuxen ålder är väl mitt frieri lite konstigt, men bara på ett bra sätt. 
Vad borde du göra men orkar bara inte? Framkalla bilder och sätta in i album, beställa flyttstäd, höra av mig till släkt och vänner mycket mer, se till att ha färdigblandade matiga sallader i kylen jämt, lära mig franska, skriva ett skelett till en bok, använda tandtråd. 
Vad har du i ditt kylskåp? Inte så jättemycket just nu, eftersom vi ska bort över helgen. Men ganska mycket ost ändå. Fransk kittost, vällagrad gouda, parmesan, någon konstig som jag köpte i saluhallen, mozzarella, bredbar krämig ost, vanlig hårdost osv. Gillar ost!
Kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg? Haha, nä. Jag är ju inget proffs heller. 

Listan stal jag från Linn. Nu sover nog barnen. Hörde jag någon säga ost?

3 kommentarer:

  1. Jag är uppväxt i Västervik men har bott utomlands i över 20 år och hinner aldrig åka dit när vi är i Sverige. Jag hoppas därför på lite fina och intressanta bilder därifrån på din blogg. Vad kul det skulle vara!

    SvaraRadera
  2. Ett kylskåp utan ost är inget kylskåp!

    SvaraRadera
  3. Anna - det kom sig att vi hängde mer i Gamleby än i Västervik. Men ett par bilder blev det i alla fall. Hoppas att du kunde känna igen dig i något.

    Guldis - sådant stort word på det asså!

    SvaraRadera