lördag 31 augusti 2013

En lista i väntan på natta

Sitter och väntar på att Ben ska vakna och vilja ha mat (bör ske inom en halvtimme = meningslöst att lägga sig) samt att Nils ska komma hem (i kväll har vi båda varit ute och ölat, först jag och Jessica - mellan 20-21:30 - och nu han + polarna, så himla fint att en kan göra så ändå).
Passar på att läsa ikapp mig på Tuffast av allas nya och gamla blogg. Fattar inte att jag missat henne. Så himla bra och bor ju här i Göteborg,
för bövelen.

Allefall, hittade en lista som jag tänkte greja med med nu när jag ändå sitter här.

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Hösten 2003 började jag på journalisthögskolan och träffade Nils.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Var nygravid och funderade på hur jag skulle mörka detta för släkt och vänner på Bossas tvåårskalas.

3. Fem snacks du gillar
- Salt och vinägerchips
- Mjölkchoklad
-Tuttifrutti-godisar
- Grönsaker och dipp (helst tortilla eller holiday, men vilken dipp som helst funkar om jag ska vara ärlig)
- Cheezeballz

4. Fem sånger du kan hela texten till:
- Smells like teen spirit av Nirvana
- Lilla björn och lilla tiger av Charta 77
- Forever young av Alphaville
- You oughta know av Alanis Morrisette
- Runaway train av Soul Asylum

Kommentar: Detta var de fem låtar som först dök upp i mitt huvud. Gissa vilket årtionde jag föddes. 

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
- Bli frilansande journalist
- Starta företag av typen mikrolån
- Skänka pengar till välgörenhet (främst Rädda barnen, Röda korset och Amnesty)
- Enbart äta ekologiskt, kravmärkt och närproducerat
- Köp en Mulberry Bryn

6. Fem dåliga vanor:
- Oroar mig för mycket
- Försöker jämt få alla att gilla mig, för jag tycker att det är dödsviktigt att de gör det
- Kan ej dricka endast ett glas vin/äta en godisbit/ta en öl
- Gillar ciggen
- Är en sucker för skvaller och måste jämt ta reda på allt om allt

7. Fem saker du gillar att göra:
- Komma hem efter jobbet en fredag och laga extra god mat.
- Gå på temakalas, gärna med utklädningskrav
- Planera resor
- Dokumentera grejer, gärna resor
- Bli sedd

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
- Jeans med låg midja
- Taxklackar
- Magtröja
- Knytkofta
- Köttklänning

9. Fem favoritleksaker:
- iPhone
- datta
- padda
- blockochpenna
- lego

4 kommentarer:

S.W sa...

Måste få se bild på knytkofta, fattar inte vad det är. Och köttklänning??? Är det vad jag tänker, eller något helt annat?

Anonym sa...

Eller taxklackar? /Katten

Maria sa...

Knytkofta är helt enkelt en kofta med skärp i. Gillar inte sådana. Och köttklänning är vad Lady Gaga hade på sig på någon awardshow. Kom inte på något mer "riktigt" plagg jag aldrig kommer att ta på mig.

Katten - här är taxklackar: http://elle.se/taxklacken-ar-tillbaka/

josefine sa...

Alltså hur fint har du skrivit om min blogg/mig!!!? Så glad nu. <3 <3 <3