söndag 4 augusti 2013

En lång månads färd mot semester

Nu. Nu ni går familjen Hellbjörn mot ljusare tider. Från och med i morgon och hela augusti ut är Nils arbetsfri och barn/vuxen-ratiot här hemma kommer således att bli mycket bättre än vad det varit under juli. Vi har inga storslagna planer (lade ner det där med Berlin pga orkar inte samt dyrt), utan kommer väl att hänga i Göteborg mest och tillbringa dagarna ungefär som vi gjort den senaste tiden:

... fast med skillnaden att vi kommer att göra det alla fyra, vilket känns ungefär så här: JIPPIE.

Förutom det faktum att vi är lediga ser jag fram emot följande augustigrejer:

- Nils födelsedag med tillhörande middag
- Att hälsa på hos Liselott i Västervik
- Sitta på någon uteservering på Linnégatan med Ylva och dricka öl och kolla på Way Out West-hipsters (helt utan barn!)
- Bachelorettefinalen (va ere som händer med Brooks egentligen?!!!) 
- Åka till Halmstad
- Eventuellt åka till Värmland
- Att träffa the Mangans och the Adnyanas och se alla våra ungar leka sig trötta med varandra
- Att gå på många visningar och förhoppningsvis köpa ett hus
- Hälsa på hemma hos tant Johanna
- Att Ben blir tre månader och med andra ord går från spädis till bebis på riktigt
- Att unna varandra (jag och Nils alltså) sovmorgnar och tid helt ensamma (på tisdag ska jag till exempel simma i badhus och sedan skrutta runt på stan helt själv)
- Att träna och bli så himla spänstig (joggade för första gången efter förlossningen i dag och det gick helt okej! Läckte lite kiss så klart, men det var inte som när jag var ute och sprang post-Bossa och det kändes som att livmodern var på väg ut)

DESSUTOM är min mamma, aka världens bästa mormor, ledig hela augusti, så jag hoppas att vi kan få ner henne till Götet så att vi och barna får hänga loss. (Och så att jag och Nils får gå på dejt igen, hehe.)

På bilderna ovan visar mormor prov två av sina färdigheter: att rapa Ben samt att fota maten innan hon äter den like an Instagram-pro. 

3 kommentarer:

  1. Längtar till att få läsa om ert nya hus!!

    SvaraRadera
  2. Synd att ni skippade Berlin. Jag förstår verkligen varför, men jag var precis på väg att skriva och fråga när ni ska dit, eftersom jag själv planerar att åka dit snart och jag ba, de där Hellbjörnarna kan jag ju råka kliva in i.
    Men jösses vad skönt ni kommer ha det ändå där hemma!

    SvaraRadera
  3. Olga - jag med! Ska på fyra-fem visningar nu i augusti.

    Sandra - hade så himla gärna velat träffa dig och din fina familj. På riktigt så har jag länge (sedan en kompis var där för några år sedan) varit sugen på Hamburg. Om det blir en sådan tur kanske våra familjers vägar kan mötas?

    SvaraRadera