onsdag 28 augusti 2013

Close, but no zigar

Just det, vi var på Ikea i dag. För att vara en familj med två barn under tre och ingen bil så gick det väldigt bra. Och som alla vet så är det ju i "antal katastrofer eller lack there of" man utvärderar företeelser nu såhär post barn.

Men det var inte det jag ville säga. Det jag ville säga är att Ikea gjort en himla fin miljöinsats i och med att de slutat med vanliga batterier och nu enbart säljer uppladdningsbara. Yey, alltså. Fick till och med de här latisarna att köpa en laddningsmojäng.

Dock är det ju fortfarande en för jävla tråkig ekvation det här med Ikea och kött. Alltså även såhär efter hästköttstider.

Följande konversation hände i dag på Ikea Bäckebol:

Jag: "En vegetarisk pasta, tack."

Hen bakom disken (HBD): Menar du pasta med tomatsås?"

J: "Njae, jag tänkte på det som kallas "vegetarisk pasta" på menyn...?".

HBD: "Vänta, jag får kolla med kocken."

... går iväg och kollar med kocken ...

HBD: "Det var med rotfrukter, det som menades."

... slänger upp en slev ratatouille - dvs den "side of vegetables" som ingår i cirka alla kötträtter på menyn" - på mina stackars pennes ...

HBD: "Vassego!"

Jag: "Tack ..."

Två tankar om detta:

- Oj, vad torrt det var.

- Var jag den första att beställa något utan kött den dagen?

Kom igen Ikea, ni kan bättre! Hey ho, let's Ikea-go!

1 kommentar:

  1. Har ätit ratatouille och pasta på Ikea några gånger. Det är inte så gott.

    SvaraRadera