måndag 26 augusti 2013

Bra saker

Det bästa med att vi köpt ett hus, förutom att vi ska få bo där - med brädgolv och allt (I'm talking to you, Lisa), är att vi ej längre behöver hänga på Hemnet varje vaken minut och att vi slipper boka in och gå på visningar. Så mycket tid som frigörs! I kväll ska vi till exempel titta på Breaking Bad och äta ost och dricka vin (öl för Nils) i stället för att vara med i budgivningar och få ont i magen.

Annan bra sak: sprang min vanliga halvmilsrunda i dag och behövde bara gå i en enda backe. Trots att jag fortfarande är ganska mycket tyngre än när jag började skaffa barn börjar det kännas som att det är nästan-nästan skönt att jogga. Eller, jag ska väl inte överdriva. Det känns inte längre som tortyr i alla fall.

3 kommentarer:

Fröken K sa...

Hihi, man kan dock få abstinens när man slutar sådär tvärt efter dagligt bruk, med Hemnet alltså. Egen erfarenhet, har bott i vårt nya hem i över ett år nu, men jag får återfall då och då fortfarande och klicketiklickar in mig utan att vara medveten om det knappt. 😉 Och heja, heja med joggingen, blev lite sugen på att återuppta mitt eget lufsande nu.

Fifi sa...

Ja, fy fan vad skönt det var när en kunde släppa den dör Hemnethetsen. Ett tag var jag helt galen, satt och kollade appen hela tiden.

Maria sa...

Fröken K: jag måste nog gå cold turkey. Är rädd att det kommer att bli alldeles för mycket "men tänk om..." i mitt huvud annars.

Fifi - jag var inne säkert två gånger i timmen när det var som värst :/