lördag 31 augusti 2013

Avd. saker jag vill ändra på innan Bo blir stor

Nu är Nils hemma och Ben matad och omsövd och jag tänkte runda av den här fredagsaftonen med något lättsamt från Netflix humorutbud. Så jag går in på genren standup och möts av 82 klickbara valmöjligheter. 82 val, varav 81 är manliga komiker. En stackars kvinna trängs bland dessa 81 män och hon heter Lisa Lampanelli och hon tänker jag titta på nu. Till övriga komiker på Netflix samt resten av de som har något att säga om vad som ska visas på teve eller streamade tjänster eller överhuvudtaget så vill jag bara säga fuck you, you fucking fuckers.

2 kommentarer:

Ewonne Rudberg sa...

Fy fan alltså! "Men det kanske inte fanns några kvinnor????" Man ba: dö! Har tänkt väldigt mycket på det där, hur män och kvinnor tas emot olika i rutan så att säga, tex om Filip och Fredrik varit kvinnor, hade någon förstått dem? Eller hade de bara avfärdats som "dryga babbliga fruntimmer som pratar i munnen på varandra"?

Maria sa...

Oj, hade varit väldigt intressant att veta hur F&F bemötts som kvinnor.

Jag stör mig också väldigt mycket på kock-tevegenren. Plura/Morberg/Ramsey är ju så himla härligt burdusa och svettiga i sin vulgaritet i köket. Det tycker ju alla. Och visst, det må vara härligt, men jag kan inte med att uppskatta den typen av teve förrän det finns rum för kvinnor att göra likadant. Det finns inte i dag. Det ska vara klämkäckt "jättegott!" eller sexigt a la Nigella eller Leila och det stör ihjäl mig. Enda undantaget är "Two fat ladies" men då görs det ju liksom en grej av att de är just tjocka och ruffa, till och med i titeln på programmet. Det är inte tillåtet att okommenterat få vara svettig och tjock i teve om en är kvinna. Jag hatar det.