måndag 12 augusti 2013

12 augusti i 15 bilder

I morse vaknade jag som vanligt bredvid den här. Bubba sover första delen av natten ensam i sin vagn i stora sovrummet. Sedan, när jag går och lägger mig, rullar jag ut honom till Nils som sover i vardagsrummet. Nils brukar invänta första matningen (sker oftast mellan midnatt och ett) innan han går och lägger sig och rullar sedan in Bubba till mig efter andra matningen (cirka klockan 4). På så vis får alla hyfsad sömn just nu. Jag får liksom sova ostört till klockan sju vissa dagar. 

När jag och Bubberiet morgonmyst samt ätit och bajsat färdigt fick han ligga och kolla teve med Bo och Nils en stund ...

... medan jag stack ut och köpte bröd. 

Efter frukosten lånade Bossa min telefon och tog några selfies ...

... och några bilder på mig. 

Sedan gick jag och Bo ut på gården för att åka skoter. Hon fick den här sparkcykeln häromdagen efter att ha hittat den i en stor leksaksaffär och kramat den med orden: "ÅH TACK MAMMA OCH PAPPA FÖR ATT NI KÖPTE DEN HÄR TILL MIG!". Alltså hon sa så i affären, innan vi bestämt oss för att köpa den. Sedan gjorde vi det. Kanske inte så bra? 

Det var inga barn på gården, så vi gick vidare till lekplatsen nedanför Oscar Fredriks kyrka. Där hustlade Bossa in sig hos en förskolegrupp. 

Sedan gick jag och handlade och gjorde salladslunch på det här. 

Efter maten tog Nils med sig Bo till Plikta och lät mig få kvalletid med den här. 

Men han ville mest sova.

Nils kom hem med Bo lite tidigare än planerat pga viss ... omedgörlighet från treåringens sida. Vi bytte barn och jag och Trotsbyxan la pussel en stund. 

Efter middagen stoppade vi ner det lilla varögat i Ergobabyn ... 

... och den stora i vagnen och gick ut. 

Vi gick på en husvisning på Hisingen. Huset hade fransk balkong i ett av badrummen. Vi ska trots detta ej köpa det. 

Sedan åkte vi hem och nattade stora (Nils) och lilla (jag) och nu sitter jag här och funderar på om jag ska vika massa tvätt nu eller efter att jag surfat och ätit choklad en stund. Kontemplerar också lite över exakt hur trotsigt det kan bli innan det vänder. Vi tycks nå nya nivåer hela tiden. 

3 kommentarer:

  1. 1 Vad gullig bild på dig!

    2 Tror det var värt att köpa den pga Bos min?

    SvaraRadera
  2. Det känns som att ni har hittat en rutin som funkar och är rättvis. Skönt! Sömn och känslan av att inte bli överkörd är fan bästa medicinen. Hoppas vi också hittar en rutin när chockvågen slår mot land (metafor för när vi blir tvåbarnsföräldrar om max 6 veckor).

    SvaraRadera
  3. Olga - tack! Och ja, den minen är ju värd en del. Minst 249 kronor som skotern kostade.

    Petra - ja, det är så jävla viktigt med sömn. Just nu känns det som att jag har skönare nätter än Nils. Men jag tog å andra sidan hela nätterna i början. Samt var gravid, födde barn etc.

    SvaraRadera