fredag 5 juli 2013

Saker som försummas: blogg, personlig hygien, kosthållning mm

Låg frekvens på uppdateringarna här, men jag har varit själv med kidsen (dagtid) hela veckan och till skillnad mot mänsklighetens historias alla urkvinnor är jag visst inte så vidare värst bra på att hantera det. Bryter ihop hela tiden. Mest på det stora trotsbarnet, men även på den lille skrikammaren.

Nästa vecka kommer det att bli mindre av utflykter till exempelvis Naturhistoriska muséet samt amning och mer av följande:

Teve
Modersmjölksersättning

Whatever gets us through the day nu alltså.

7 kommentarer:

  1. Ja, mitt bästa tips för att vara själv är att sänka ambitionerna.

    SvaraRadera
  2. Nästa vecka kommer de att vara mycket lägre än den här veckan, det kan jag säga. Typ så här: barnen ska överleva och vara hyfsat mätta när pappan kommer hem.

    SvaraRadera
  3. Ja det räcker gott och väl!!

    SvaraRadera
  4. Jag har också varit ensam dagtid med mina två. Tänkt attjag är världens sämsta mamma ca 8655789 gånger pga fått nervösa sammanbrott på barnen lika många gånger. Jennie salmiakatfolket

    SvaraRadera
  5. Tack för att du delar med dig, Jennie. Så skönt att veta att man inte är ensam.

    SvaraRadera
  6. Jag får sammanbrott varje dag och skriker jätteofta på Eila när hon får utbrott och/eller trotsar. Vill dö av skam och ömhetskänslor efteråt, men vad ska man göra? Det bara kommer, ur stress/trötthet osv. F jobbar mycket 12 timmarspass just nu så jag är ensam från frukost tills de somnat 4-5 dagar/vecka. Det är jävligt tufft. Menmen. Tröstar mig med att förskolan börjar om ca 1 månad. Sorgligt.

    SvaraRadera
  7. Var inte så hård mot dig själv gumman. Släpp allt annat och bara fokusera på det basala, precis som du skriver. Även om jag vet att det är lika lätt som att "sova när barnet sover" när hemmet ser ut som ett ras. Men men, ta en dag i taget och gör ett städryck i helgen när ni båda är hemma. Stor kram, kusse

    SvaraRadera