onsdag 24 juli 2013

Onsdagsliztan

Jag är så svettig nu för tiden. Förutom det så är det lite jobbigt med det inre livet. Orkar inte gå in för mycket på det, utan kör en passande lista i stället.

Jag kallar listan för ...

SAKER SOM GER MIG ÅNGESTPÅSLAG JUST NU, ONSDAGEN DEN 24 JULI 2013

- Att det kommer ut så få objekt på Hemnet och att vi är "lite hemlösa" snart.
- Att lillebror får så lite uppmärksamhet av mig, då jag nästan bara springer efter Bo.
- Att Bo, trots ovanstående, tittar så oerhört mycket på teve dessa dagar.
- Att mina föräldrar valde att tillbringa fem veckor med min brors barn, trots att jag faktiskt OCKSÅ HAR EN NYFÖDD NU JU och att de sedan har mage att bli sjuka när de väl kommer hem till Sverige, vilket gör att vi inte kan åka och hälsa på.
- Att Nils, när han diskar, sprutar ut massa diskmedel på diskbänken som sedan bildar sega högar som det tar evigheter att få bort när jag städar köket på förmiddagarna. Måste krama ur trasan med nytt vatten säkert tio gånger, ja NI HÖR JU vad jobbigt det här är för mig.
- Att det aldrig verkar ta slut på tvätt att stoppa in i tvättmaskinen eller hänga på tork eller vika (mölja) in i garderoberna i den här himla lägenheten.
- Att det luktar så illa i vårt badrum.

Och så det värsta:

... känslan av att jag inte är tillräckligt tacksam eller njuter av den här tiden tillräckligt mycket, då den snart är förbi och sedan är barnen stora och vi blir äldre och vad ska det bli av allt och sedan är allt slut.

4 kommentarer:

  1. Å! kunde varit min lista när jag hade bäbis!
    tröstkramar till dig! allt blir bättre!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det blir ju det. Men samtidigt vill jag inte bara gå och vänta på att dagarna ska gå så att det blir framtid. Det känns så läskigt!

    SvaraRadera
  3. Var det inte "Vatten under bron"?

    SvaraRadera
  4. Bror — det var det. Men säg det till min ångest.

    SvaraRadera