onsdag 24 juli 2013

Känn ingen sorg

Nej nu blev det nog lite väl negativ stämning här på Dobre Futro. Jag känner ett behov av att göra en positiv lista, också.

Kallar den ...

SAKER SOM ÄR SÅ HIMLA BRA JUST NU

- Barnen är friska och välmående och den stora är snäll mot andra människor och rolig (den minsta är säkert det också, på sitt vis, men det märks ju inte riktigt än).
- Vi har en resa bokad och betald till Liverpool första helgen i december. Bara jag och Nils. Så fint det ska bli.
- När mina föräldrar väl är med barnen (eller med Bo, ska jag väl säga, Ben har de knappt träffat) så är de HELT FANTASTISKA och Bossa skulle nog hellre bo med dem än med mig. Önskar bara att de kunde träffa oss lite oftare och längre perioder än bara en dag här och där :(
- Ben har äntligen (TA I ALLT JÄVLA TRÄ SOM FINNS) verkat fatta vad som är natt och vad som är dag. I natt sov han mellan midnatt och åtta ungefär och vaknade bara en gång för mat och somnade sedan om. Dessutom var det Nils som tog den där matningen, så jag sov som en himla sengångare hela natten, jag.
- Jag får snart börja jogga och när jag får jogga mår jag mycket bättre och har mycket mindre ångest.

Dessutom: tömde blöjhinken, så nu luktar det inte så illa i badrummet!!!

5 kommentarer:

Christel sa...

Fint med en lista med allt sånt som är fint, såklart, fast man får vara trött och less och allt det där. Det hör ju till, skulle vara skitjobbigt att gå omkring och vara på topp jämt. Himla tråkigt, om inte annat. Jag kan tycka att det är himla skönt och befriande på nåt sätt att vara bitter och grinig på världen nån dag då och då. :)

Maria sa...

Ja, det är sant. Man måste få vara besviken och sur emellanåt. Hehe, vad skulle min blogg vara annars?

Johanna sa...

Klämkäcka människor är sååå mycket mer irriterande för att inte tala om hur falskt det klingar// kram kusse

Olga sa...

Tycker alla som bara är glada och nöjda antingen är lågbegåvade, lögnare eller saknar livserfarenhet.

Maria sa...

J och O : jag håller med. <3