tisdag 16 juli 2013

Det var jobbigt. Men i morgon kör vi igen!

I förmiddags när vi gick ut såg det ut som att Bo skulle till skolan.

Men vi gick bara till närmsta lekplats och plockade blommor. 

På väg in igen kollade vi posten och blev eld och lågor när vi såg att det kommit paket.

Det var ett ugglebokmärke till mig, fingerdockor till Bo ...

... och en body till Ben från min moster Monica. Tusen tack moster!

Sedan trotsades det så att svetten lackade innan vi åt lunch i bar överkropp. 

Efter maten hängde vi på låset till Slottsskogsteaterns barnföreställning. Bo var mycket förväntansfull.

Men när teatern väl tog fart ...

... ville hon hellre "hålla på med stenar".

Och mitt i ville hon gå hem. Somnade som en sten i vagnen. 

Jag tänkte "AHA, här har jag chans på egentid" och unnade mig genast att gå till Lidl och handla. Men nänänä, då vaknade lillebror i bärselen och gjorde klart med all önskvärd tydlighet att han inte kan sitta och vara nöjd i den hur länge som helst. 

För övrigt så fick jag tji även för att jag tänkte att det skulle vara kvickt överstökat att handla mitt på dagen, eftersom alla ju är på jobbet då. Men oh to the no, för då handlar ju alla kokosnötter. Som till exempel personen framför mig som hade frågor om samtliga varor och särskilt om den bikini hon ville köpa (på Lidl, ja) och som inte verkade märka att det fanns andra människor som också ville handla och UJ VAD SVETTIG jag blir när jag bär på gnällig bebis vars knorrande stegrar i takt med att vi inte kommer någon vart i kön. 

I alla fall. Till slut fick vi betala och komma hem och lägga oss i gymmet och slappna av.

Jag väckte Bossa ganska snart efter hemkomst, för hon har egentligen slutat sova på dagen. Satte henne framför Dora och försökte amma lillebror. Gick sådär. 

Sedan pott-tränade vi. Padd-pott-tränade. 

Och hörrni, vilka genombrott vi nått de senaste dagarna. Här måste jag censurera, men ni fattar ju.

Och så kom Nils hem och hade med sig thaimat och tog med sig Bo ut på innergården och plötsligt blev allt så mycket lättare. 

I morgon kör vi single parent in the city igen. Sedan drar Nils och Bo till Halmstad ett litet tag och då ska jag lära känna mitt andra barn. Det lilla. Han ska vara här någonstans. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du är jäkligt duktig! Det är ett hårt jobb att vara mamma. Underbart också såklart, men hårt.
/M på Hisingen

Eva sa...

Tycker att du gör ett toppenjobb Maria! Jag har fortfarande inte varit själv med båda utan att ha svärisarna på plats (är på deras lanställe på Tjörn). Olle lyckades dock få balanit (typ urinvägsinfektion, snoppen svullnar upp och blir lila :( ) när Henke var borta och då hjälpte det inte direkt att farmor, farfar och Henkes bror med familj var på plats... Det var bara jag som dög. Längtar inte till semestern är slut :(.

Olga sa...

Tycker du är mycket proffsig och kompetent parent in the city!!!