onsdag 10 juli 2013

Dagen i bilder

Dagen inleddes med att Bossa ville smöra sin egen frukostmacka. Det fick hon. 

Medan Bossa åt sina grejer fick den lille en flaska ersättning. Han verkar gilla flaskan mer än bröstet nu, så jag lär väl inte amma så länge till. 

Sedan unnade jag mig kaffe och datta och en skål filåmüsli medan Bo kollade teve och Ben satt i babysittern. Mmm.

Efter frullen städade jag, vilket får symboliseras av den här udda synen: Bossas rum i hyfsad ordning.

Samt den här mycket vanligare utsikten: nykokta flaskor och nappar. 

Bossa "hjälpte till" genom att bära ut grejer från sitt rum till vardagsrummet. 

Sedan kom det folk! Östen (i sängen) och Henny och deras pappa Kristoffer (ej i bild) till exempel.

Och Katten!  

Det är verkligen mycket jobbigare än jag föreställde mig att vara ensam med båda barnen hela dagarna. Vet inte om det är treårstrots eller bara någon vanlig himla fas, men Bossas humör nu är ... skitjobbigt. Har tänkt så många gånger att det inte är värt att hitta på någonting, för det blir sådant JÄVLA kaos när vi ska lämna muséet/lekplatsen/vadsomhelst. När det är så här så är det underbart att få besök. Sällskap är skiten alltså. Gör allt så mycket enklare. Jag och Kristoffer var för övrigt ihop innan jag träffade Nils. Få se nu ... måste ha varit 11-12 år sedan. 

Vi var ute och lekte på gården också. Ben bara sov och sov i vagnen under tiden. 

När gänget lämnat oss var det en annan som nästan somnade. 

Nu är pappa Nils och Bossa ute och leker och jag sitter i soffan post-amning och kollar Bachelorette. Jag ger den här föräldralediga dagen 5 mjölkiga amningsinlägg av 5 möjliga. 

Ps: jag bytte kön på Facebook i dag också. Hoppas att det ska leda till mer uthärdlig reklam i min feed. 

6 kommentarer:

  1. Bre egen macka, det sysslar Anya med också. Väldigt poppis!

    SvaraRadera
  2. Hej! De där mamflaskorna går att sterilisera i micron om man bygger ihop dem på ett särskilt sätt (och om man har micro förstås) men det vet du säkert redan.

    SvaraRadera
  3. Sällskap är nödvändigt under föräldraledigheten. Hade aldrig, repeterar aldrig, överlevt utan. Lämnar hemmet i kaos och åker till nån annans kaoshem och kassar. Två eller fler vuxna tar bättre hand om två eller fler barn än en trött och sliten mamma/pappa i ensamhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knut & kofta10 juli 2013 22:51

      Kaosar inte kassar....

      Radera
  4. Åh vad jag känner igen mig! Det här med att hitta på saker med två barn, även om det bara är att gå till lekparken, känner verkligen som ett jävla projekt just nu när jag är ensam typ jämt. Nu är ju A visserligen ganska mycket större än Ben, men jag vill typ ändå ha barnvakt till henne om vi ska åka på museum eller dyl (känner mig som cirka worst mother of the year när jag skriver detta) men det ÄR ju knepigt att ha en som kan gå, äta själv, är extremt bestämd och envis samt har temperament OCH en som varken kan stå, gå eller äta själv men kan bli väldigt (ibland oförklarligt) sur då och då.

    E verkar vara ganska lik Bossa i sin person. (Eller de flesta barn i den åldern kanske) dvs väldigt glad oftast och positiv, men så jä-hä-vla envis och argsint när det inte blir som hon tänkt sig.

    SvaraRadera
  5. Zahra - det är kul att hon vill fixa själv, men uj vad mycket smör det blir.

    Anonym - jag lärde mig precis! Har kört med de där flaskorna i snart tre år utan att veta, men nu när vi köpte nya till Ben läste jag det lilla häftet som följde med. Smidigt, ju!

    Knut och kofta - it takes a village!

    Ewonne - det är så jobbigt med den där ilskan. Fick precis höra följande: "Jag HATAR mamma och lillebror". Så hinka otacksamt jobb det här. Men som du säger: när hon är glad (som hon ändå oftast är) så är hon väldigt glad.

    SvaraRadera