lördag 6 juli 2013

Dagen i bilder

I dag gjorde jag och Nils frukost till Jocke och Cathrin som kom förbi vid tiotiden. Jag tog inga bilder på taberaset, men det bestod av amerikanska pannkakor med lönnsirap och jordgubbar, bacon, äggröra, bönor, smoothies, kaffe, färskpressad juice och melon. Bra start på dagen! Illustrerar detta med ett bra barn. 

Sedan karpade vi det bra vädret och drog till Klippan och tittade på vattnet ...

... och matade fåglar. Samt kom alldeles för nära naturen när en mås flög ner och tog en himla andunge. Så ledsamt. Mamma and bara "var äääär du", när antalet ungar reducerades från fyra till tre. Jag började nästan gråta och vaktade sedan mina barn extra noga. 

På väg hem från Klippan blev jag kiss- samt amningsnödig, så vi hoppade in på första bästa sunkhak i Majorna och beställde öl och drog igång Pippispelet på paddan.

Ben ammade liksom i smyg.

Sedan hängde vi i Slottsskogen med Cathrin och Jocke en sväng. 

Bossa spexade med jordnötsbågar. 

HÄJ, jag har så mycket BRÖN nu. 

Nu är vi hemma igen och Bossa har förhoppningsvis somnat. Nils och Ben är iväg och handlar och jag tänker äta en hemmagjord (johodå!) pirog med guacamole och dricka en rysk öl och titta på det allra sista avsnittet av Twin Peaks. Väljer att inte tänka på tomheten som kommer att uppstå när jag är färdig med serien. Känns för deppigt. 

4 kommentarer:

  1. Allt beror ju på perspektiv...

    /J-kupan

    SvaraRadera
  2. Men vilken dag! Härligt.
    Jag gillade aldrig twin peaks. Fick typ stryk på min folkhögskola när jag yttrade mig i frågan, så jag skulle mest säga vad skönt för dig, då kan du börja titta på något bra. Heh.

    SvaraRadera
  3. Åååååå sista avsnittet. Så hemskt!!!!!

    SvaraRadera
  4. Jättefin bild på dig! Med eller utan bröst (men eftersom jag älskar bröst får jag säga med)

    SvaraRadera