söndag 14 juli 2013

Dagen i bilder (och två filmer)



Dagen inleddes med pannkaksfrukost. 

Sedan skickade jag ut Nils med båda barnen så att jag kunde få storstäda i lugn och ro. Så där riktigt noga, med klorskrubbning av badrummet osv. Mmm, älskar sådant. Tyvärr ville Bo gå in efter bara 20 minuter på innergården. Men eftersom jag tänker på allt så gjorde inte det så mycket. Jag började med att städa hennes rum av den händelse att de skulle komma in i förtid, så de fick snällt leka vidare i Bo-rummet medan jag gick loss med dammsugaren i resten av lyan.

När lägenheten glänste släppte jag ut min familj och så åt vi lunch. Jag åt en gammal ostsoppa som låg längst bak i frysen.



Nils och Bo åt fiskpinnar med ris. Eller åt och åt ...

Efter maten gick vi och handlade asmycket grejer på Willys.

Hemma igen testade Bo nya spel på paddan ...

... medan jag beställde de här böckerna. Att jag köpte en Liverpool-guide beror på att jag kirrade flygbiljetter i går. Första helgen i december drar vi dit, jag och Nils. Barnvakt är redan fixad. Det ska bli otroligt kul. 

Sedan skulle vi dra till Slottsskogen för att äta middag al fresco. Men det var så kallt, så vi körde picknick på golvet i stället. 

Det gick bra det med. 

För att locka Bossa från paddan en stund dukade jag upp till pyssel. Vi gjorde docksängar av skokartonger. Det var kul.
Nu har Bossa och Bubba somnat och Nils är ute och springer. Jag hoppas innerligt att det funkar att lägga lillebror nu och att han inte kommer att vakna klarvaken och redo för en ny dag om sådär tre-fyra timmar. På BVC fick vi veta att vissa bebisar får in dygnsrytmen redan vid två månaders ålder. Vi testar och ser om det stämmer in på Bubberiet. *hoppas* som sagt.

4 kommentarer:

  1. Kan styrka detta med dygnsrytm - nu har jag två som varit likadana och faktiskt sover längre och bättre nätter ju tidigare de får gå och lägga sig.

    Blir inspirerad av detta inlägg; att städa, pyssla mer, äta middag på golvet och göra pannkakor. Så nu vet jag ju vad jag gör i veckan ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag hoppas. Det gick nästan i går. Ska försöka justera hans dag-sovvanor lite mer så snart han känns redo för det.

    Kul att en kan inspirera!

    SvaraRadera
  3. Älskar dessa "Dagen i bilder"!

    SvaraRadera
  4. Jenny - tack! Tänker att det blir kul att ha sedan. Titta tillbaka på och minnas etc.

    SvaraRadera