fredag 19 juli 2013

Ångest, be gone, jag är så trött på dig

I dag började vi med ett pass i gymmet ...

... följt av pannkaksfrukost. 

Sedan har vi mest hållit på så här: gråtit, somnat, vaknat, gråtit, somnat osv. Det är jobbigt att vara Ben nu. Mycket som händer i lille huvudet. Stackarn. 

Jag har tröstat bäst jag kunnat, samt suttit bredvid och läst bok. Håller på med den sista John Green-boken nu. En som han skrivit ihop med han som samskrev "Nick and Norahs infinite playlist" om någon sett/läst den.

Jag har också gråtit väldigt mycket av oklara anledningar, samt hämtat ut bokpaketet jag beställde häromdagen. 

Önskar så att jag kunde sluta vara ledsen samt ha ångest. Fick en ångestkänning i förrgår och den har inte släppt än. Som ett tryck eller en kall klump i halsen. Som en oro för något outtalat. En rädsla utan anledning. Osv osv, etc etc. Har haft det här i snart sex år och är så outsägligt trött på det. Tog faktiskt upp det på BVC sist, så nu ska jag få träffa en av deras psykologer. Lika bra att passa på när en har chans att få det subventionerat. 

HUR SOM HELST så tvekade jag länge till att ta med mig Ben till Halmstad pga hans och mina gråtattacker. Men så bestämde jag mig för att åka. Packade väskan, matade bebis och skrev det här blogginlägget. Puss och kram, vi hörs på söndag. Eller tidigare, om jag får för mig att mobilblogga någon solig bild. 

6 kommentarer:

  1. Men jobbigt med ångestattacker. Bra att du får hjälp via BVC. När mitt storebror var liten mådde jag hemskt dåligt, fick jättebra psykolog genom BVC. Hoppas du får det med.
    Läste ut Karolina Ramqvist häromdagen, ska bli kul att höra vad du tycker. Jag blev ganska besviken :-/

    SvaraRadera
  2. Kämpa! Du är superbra på alla sätt. Hör av dig om du vill ses i Halmstad. Kram

    SvaraRadera
  3. Heja dig! Bra att du tar tag i det! Hoppas det lättar for good å det snaraste��

    SvaraRadera
  4. Usch! Försök trycka dig igenom de svåraste dagarna. Jag mår så kass när jag inte sovit (och det kan man ju inte göra med spädis) men tänk att du har kommit långt, Ben är snart tre månader och då har du förmodligen aldrig mer en period med såhär lite sömn någonsin igen!

    SvaraRadera
  5. Johannesört. Det är allt jag kan säga. Har hjälpt mig nå sjukt mycket - och jag har mycket starka tendenser att hamna i deppressionsdiket. Hoppas också att du hittar någon bra att prata med. Guld värt. Kram!

    SvaraRadera
  6. Tack för stöttningen och peppen, hörrni! Jag blir så glad och varm av att ni tar er tid att kommentera och säga fina saker. Ni är bäst.

    SvaraRadera