tisdag 30 juli 2013

Ensam med Ben Folds Five

Alltså. Tillåt mig att säga att jag känner igen mig i det här inlägget av Ania. Speciellt i det där om att en hade blivit utskälld om en hade försökt göra samma sak med första barnet (Kaja/Bo).

Jag och de här fötterna är inne på dag två av solokvistande medan pappa Nils är på jobbet och ni må tro att vi lever drömmen. Trots att Ben är inne i "en sådan där fas" då han utvecklas en massa och är mycket mer obekväm/gnälligare än vanligt så är det så himla, himla gött att vara med honom jämfört med att vara ensam med en kolikbebis. Tänk om jag hade vetat att det kunde vara så här härligt. Vad snuvad på konfekten jag hade känt mig då, för tre år sedan, när jag var hemma (bröt ihop) med Bo.

I går gick jag på stan i en evighet och lunchade med Nils. Och på eftermiddagen bestämde jag och Ben oss för att det var för varmt för att göra något annat än att ligga i sängen och glo.

Och när Nils kom från jobbet var det ingen stress med mat, eftersom hon i familjen som ska äta 17:30 inte var hemma, utan jag fick gå ut på långpromenad helt själv och sedan gjorde vi picknick och åt uppe vid Masthuggskyrkan under den här himlen.

Jag har också suttit och bara glott på min unge nästan för första gången sedan han kom. Vad fin han är ändå.

Samtidigt i Värmland har Bo the time of her life. Hon har varit i Mariebergsskogen i Karlstad, gått på Trollvandring och badat utomhus för första gången om en inte räknar pool eller plaskdamm. Det sista älskade hon visst, så när hon kommer hem får vi googla upp något bra bad (som inte är klippor, finns det?) i Göteborgstrakten. Jag och Nils är så himla o-beachiga, men vad gör en inte för sitt barn?

6 kommentarer:

  1. Åh så himla gött! Att bara få njuta sådär av Bubba och livet.
    Och känner samma sak ang beachgrejen. Så segt. Är varken nån sol- eller stranddyrkare så det är verkligen mest att sitta av tiden men barnen älskart.
    Och idag gjorde jag äggröra till frullen och då tänker jag alltid på när du svarade på min kommentar på ditt äggröreinlägg! För kanske tre år sen när vi båda var på tjocken alt nyförlösta med Bossa/Harry? För det handlade om katrinplommonjuice också...

    SvaraRadera
  2. Härlanda tjärn är ett bra barnbadställe och ligger relativt nära stan, buss 17 en bit ut bara.

    Här är andra tips:

    http://goteborg.se/wps/portal/invanare/kultur-o-fritid/friluftsliv-natur-och/badplatser-utomhusbad/!ut/p/b1/hctLDoIwFIXhtbiC3kZay7AYy6ugpCiPCWkMmgJKBDXK6sUFGM_sT76DSlQwoDazCFCUo_Kqn-as76a_6u7bJa12OEiYgzlsXVuAn4Y7EYeS2S6ZQTED-DEO__7FDFY_wZaiFOVgVaqBQU7rLpC5P6p2uW9s5TEMb4PDVE1yYoSLqniqTRW9zSt2LOMeHN0mj1ru-0FGJE7U6K-z042KoybioSPDHdxmbrJAsddfanQpO4YZX3wAAvPORQ!!/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

    SvaraRadera
  3. Delsjön! Finaste lilla kaféet precis jämte också. Med getter och kaniner. Och våfflor.

    SvaraRadera
  4. Fiskebäcksbadet!!! 19 ut till Beryll, och sen 97 ända ut. Både strand, bryggor, klippor, toa, fik, lekplats osv.

    Och ja, han är himla fin. :)

    SvaraRadera
  5. Karin - åh, jag kommer ihåg! Kul att du också minns.

    Anna, anonym, Johanna och Sara - tack för tipsen! Härlanda och Delsjön känns som riktigt rimliga möjligheter.

    SvaraRadera