fredag 21 juni 2013

Undantagstillståndet

Ja här sitter jag och vaggar och ammar Ben som varit vaken sedan halv fyra. Jobbiga timmar detta.

Förra gången, när Bossa var spädis, ingick ju jag och Nils ett löfte om att inte skilja oss de första två åren, med den underförstådda regeln att "det som sägs nu inte gills eftersom det är tröttheten som talar". Då var vi vrak båda två.

Nu, när jag tar alla nätter själv, måste vi nog komma på något nytt. För nu är det ju bara jag som blir knäpp, men det påverkar oss båda. Nils har frågat mig varför jag inte tycker om honom längre och han verkar förvånad när jag inte har några planer för dagen/veckan/sommaren eller vill "ställa in allt pga trötthet". Förståelsen finns inte alltid där och det gör mig stundtals irriterad och så blir det moment 22.

Hade kanske kunnat utveckla kring detta spännande, men nu blir Bubba visst superarg. Bara å spänna på sig bärselen mao.

5 kommentarer:

  1. Men kan inte Nils ta delar av vissa nätter då? Fredrik fick ta Stella mellan säg kl 3-5 några nätter i början när jag bara inte orkade mer (hade nattat fram och tillbaka sen 22-23).

    Sen har jag också hört från andra med sommarbarn att folk har mindre förståelse för att en inte vill följa med ut på utflykter med ett nyfött barn än som för mig som fick två oktoberbarn. Inga problem där att stanna i sin grotta fram till jul. Men du får stå på dig så gott det går. Och dela på det jobbiga!

    Hoppas det blir bättre snart! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, kan inte Nils ta något av nätterna? Jag förstår om det är tufft när han ska upp och jobba men när dagen efter är helgdag måste väl ändå han också kunna vara uppe och bära lite?

    Stor kram iallafall, måtte den lilla nattsuddaren vända på dygnet snart!

    SvaraRadera
  3. Tänker också att de nätter Nils inte ska stiga upp och jobba dagen efter så kan kanske han ta nätterna med Ben?
    Och hoppas sömnen ordnar upp sig snart!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fyfan. Hoppas han börjar sova snart. :( Och ja. Dela på nätterna.

    SvaraRadera
  5. Tack för peppen, hörrni. Vi ska göra så att Nils tar förstaskiftet från och med nu. Och så ska jag börja gå och lägga mig tidigare.

    SvaraRadera